فرمانده کل ارتش: ایران سومین کشور دارای ناوبندر در دنیا است

تهران (پانا) - فرمانده کل ارتش در مراسم رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس و سامانه ارزیابی و رشد افسران نیروی هوایی تاکید کرد تلاش دشمنان جمهوری اسلامی در جلوگیری از اجرای ماموریت ناوگروه ۷۵ نداجا ناکام ماند.

کد مطلب: ۱۲۱۳۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده کل ارتش: ایران سومین کشور دارای ناوبندر در دنیا است

به گزارش روابط عمومی ارتش، مراسم رونمایی از 19 عنوان کتاب دفاع مقدس و سامانه کانون ارزیابی و رشد افسران نیروی هوایی ارتش با رویکرد شایسته سالاری، نخبه پروری و ارتقای نخبگان نهاجا، صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی هوایی ارتش در ستاد این نیرو برگزار شد.

وی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای ماموریت ناوگروه ۷۵ نداجا در آب‌های بین‌المللی گفت: هیچ جای جهان برای نیروی دریایی غیر قابل رفتن و غیرقابل دسترس نیست.

امیر سرلشکر موسوی ادامه داد: این دریانوردی اطلاعاتی، آموزشی بدون اتکا به هیچ بندری با موفقیت صورت گرفت و طی آن ناوگروه نیروی دریایی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ ماموریت خود را آغاز کرد و پس از مدت طولانی دریانوردی وارد آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شد.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: بنابر قوانین بین‌المللی، هر شناور در واقع خاک آن کشور محسوب می‌شود و وقتی که ناوبندر شما در هر نقطه از آب‌های بین‌المللی حرکت می‌کند، به واقع مثل این است که یک جزیره ما در آن نقطه باشد.

موسوی گفت: در سطح دنیا فقط دو کشور ناوبندر داشتند و ما سومین کشور دارای ناوبندر هستیم.

وی افزود: ناوبندر مکران قادر به پشتیبانی شناورهای مختلف از جمله ناوشکن ها و شناورهای تجاری و محل ارائه خدمات مختلفی چون، سوخت رسانی، تغذیه، آب رسانی، خدمات پزشکی و حمل تجهیزات و تسلیحات مختلف است.

وی با بیان اینکه ناوهای نظامی هر کجا که بروند یک پایگاه اطلاعاتی محسوب می‌شوند، افزود: توسعه دریامحور یعنی اینکه یک کشور بتواند در هر نقطه‌ای از آب‌های آزاد که می‌خواهد حضور داشته باشد و این یک رویکرد راهبردی برای دسترسی به دریا است که امروز نیروی دریایی پیشگام این دیدگاه و رویکرد است.

فرمانده کل ارتش در پایان گفت: دشمنان جمهوری اسلامی تمام توانشان را گذاشتند که ناوگروه ۷۵ ماموریت خود را انجام ندهد و بعد از آن که نتوانستند کاری از پیش ببرند تلاش کردند که این ماموریت ناتمام بماند و به نحو احسن به پایان نرسد که در تمامی مراحل با شکست مواجه شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار