رسانه ها باید به رویکرد اصلی مطالبه‌گری بازگردند

کرمان(پانا)- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت متاسفانه برخی رسانه‌ها به دلایلی از جمله جلوگیری از ایجاد پرونده های قضایی با عناوینی چون تشویش اذهان عمومی، اخلال در نظم عمومی و ... از بیان نقدها و مطالبه گری خودداری می‌کنند اما تاکید اصلی این است که رسانه‌ها به کارکرد اصلی خود بازگردند.

کد مطلب: ۱۲۱۳۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رسانه ها باید به رویکرد اصلی مطالبه‌گری بازگردند

دادخدا سالاری در تداوم توسعه تعاملات رسانه ای در بازدید از تحریریه روزنامه ثارالله با حضور رئیس بسیج رسانه استان افزود: متاسفانه برخی رسانه ها به دلایلی از جمله جلوگیری از ایجاد پرونده های قضایی با عناوینی چون تشویش اذهان عمومی، اخلال در نظم عمومی و ... از بیان نقدها و مطالبه گری خودداری می کنند اما تاکید اصلی این است که رسانه ها به کارکرد اصلی خود بازگردند.

وی با اشاره به لزوم مطالبه گری رسانه ها به خط و مشی حرکت های رسانه ای نیز تاکید و خاطرنشان کرد: رسانه ها باید قشر خاکستری جامعه را به سوی اهداف انقلابی جذب کنند.

مدعی العموم در استان کرمان تاکید کرد: رسانه ها باید صدای افرادی باشند که امکان رساندن صدای خود به مسئولان را ندارند و در حقیقت اصحاب رسانه باید با بهره گیری از آموزه های مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ملجاء مردم باشند.

سالاری اظهار کرد: اگر مبارزه با فساد و گردش اطلاعات و شفافیت وجود داشت، اختلاس های میلیاردی شکل نمی گرفت که در مرحله بعد نیاز به برخوردهای قضایی باشد.

وی گفت: تاکید بر این است که شفافیت، گردش اطلاعات و پیگیری های رسانه ای آنقدر جدی و پررنگ باشد که مسئولی نتواند به سوی موارد خلاف قانون حرکت کند.

دادستان کرمان افزود: چرا خبرنگار باید از بیان بسیاری از مسائل بترسد و برخی مدیران متخلف بتوانند در حصارهای امن خود به انجام کارهای مد نظر خود بپردازند و ما باید این حصارها را شکسته و مبارزه جدی و قاطع با فساد محقق شود.

سالاری تاکید کرد: یکی از آسیب های موجود در استان کرمان پایین بودن رتبه کسب و کار است که در این رابطه باید توجه داشت که چه فسادی بالاتر از ترک فعل مدیران وجود دارد؟ این موضوع باید حتما کارشناسی و واکاوی شود .

وی همچنین افزود: رسانه ها همچنین نباید مسائل جزئی را به نحوی بزرگ کنند که مصالح اجتماعی و اقتصادی جامعه تحت الشعاع قرار گیرد و در نهایت به ضرر مردم باشد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان تاکید کرد: از رسانه های جبهه انقلابی انتظار می رود از حالت روزمرگی خارج شده و با توسعه روحیه مطالبه گری اجتماعی زمینه مبارزه با فساد را فراهم کنند و شفافیت و قانون مداری را در جامعه ترویج دهند.

سالاری تصریح کرد: به منظور برخورد جامع و کامل با جرایم اقتصادی، تا هفته آینده مجتمع اقتصادی در استان کرمان راه اندازی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار