انسداد مبادی بی‌سوادی مهمترین رویکرد آموزش و پرورش در مناطق مرزی و محروم است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در بازدید از آموزش و پرورش منطقه سیلوانا گفت انسداد بی‌سوادی مهمترین رویکرد آموزش و پرورش در مناطق محروم و مرزی استان با هدف استقرار عدالت آموزشی است.

کد مطلب: ۱۲۱۳۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
انسداد مبادی بی‌سوادی مهمترین رویکرد آموزش و پرورش در مناطق مرزی و محروم است

مهین منافی در بازدید از آموزش و پرورش منطقه سیلوانا بیان کرد: اگر از پتانسیل‌های خود اطلاع داشته باشیم می‌توانیم از آین فرصتها به نحو بهینه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت نمایندگان و خیرین منطقه برای حذف کلاسهای کانکسی و نیز جذب بازماندگان تحصیلی باید استفاده شود افزود: نباید از کمک ائمه جماعات و جمعه نیز غفلت کرد.

منافی با بیان اینکه همدلی راز موفقیت و پیشرفت است گفت: حیطه کاری این نهاد بسیار گسترده و مهم است و باید با تعامل بین بخشی به رفع مسایل و پیشبرد امور سرعت بخشید.

وی گفت: مدیران لازم است نسبت به بازگشایی مدارس توجیه باشند و خانواده ها نیز لازم است برای اغاز سال تحصیلی آماده سازی شوند.

منافی اضافه کرد: اطلس تحصیلی دانش آموزان لازم است سریعا ارائه و روی آن برنامه ریزیهای لازم انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرروش آذربایجان غربی با بیان اینکه جلوگیری از بازماندگی تحصیلی یک الزام است ادامه داد: پراکندگی روستاها و نیز توزیع اغلب مدارس در مناطق روستایی و مرزی از مهمترین ویژگی های استان در این بخش است که باید با نگاه خاصی به منطقه نگریسته شود.

منافی گفت: با افزایش سطح سواد و فرهنگ در مناطق مرزی می‌توان از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری کرد و این موضوع رویکرد اداره کل با جلوگیری از بی‌سوادی در این مناطق با انسداد مبادی بی‌سوادی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار