معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین:

کمبود 110 معلم مراقب بهداشت و سلامت در آموزش و پرورش استان قزوین

قزوین (پانا)-عین اله صادقی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین از فعالیت ۹۰ مربی مراقب بهداشت و سلامت در مدارس این استان خبر داد و گفت این اداره کل برای پوشش کامل مدارس با کمبود ۱۱۰ معلم مراقب بهداشت و سلامت مواجه است.

کد مطلب: ۱۲۱۳۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
کمبود 110 معلم مراقب بهداشت و سلامت در آموزش و پرورش استان قزوین

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین، عین اله صادقی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین از فعالیت ۹۰ مربی مراقب بهداشت و سلامت در مدارس این استان خبر داد و گفت: این اداره کل برای پوشش کامل مدارس با کمبود ۱۱۰ معلم مراقب بهداشت و سلامت مواجه است.

عین‌الله صادقی افزود: در شرایط فعلی بحث بهداشت و سلامت دانش آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است و مطابق استاندارد باید به ازای هر ۷۵۰ دانش‌آموز، یک مربی بهداشت در اختیار آموزش و پرورش قرار داشته باشد که در حال حاضر با این استاندارد فاصله زیادی داریم.

وی اظهار داشت: به همین منظور طرح سفیران سلامت در مدارس استان قزوین در دستور کار قرار گرفت چرا که دانش آموزان بهترین سفیران ما در توسعه فرهنگ سلامت و پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در جامعه هستند.

صادقی تصریح کرد: طرح سفیران سلامت یکی از طرح‌های مهم وزارت آموزش‌ و پرورش است که در راستای تبیین ساحت زیستی و بدنی به‌ عنوان یکی از ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش اجرا می‌شود.

این مسوول هدف از اجرای این طرح را بالا بردن سطح دانش بهداشتی، تغییر مطلوب در رفتار دانش آموزان و گسترش فرهنگ سلامت در سطح جامعه و خانواده‌ها دانست.

وی با اشاره به اجرای پروژه مهر در مدارس تاکید کرد: بنا را برای بازگشایی مدارس در اول مهر قرار دادیم و به همین منظور کمیته سلامت و تندرستی پروژه مهر در استان با هدف رفع نواقص بهداشتی و ایمنی مدارس فعال شده است.

صادقی خاطر نشان کرد: توجه به سلامت و امور بهداشتی دانش آموزان و سازمان بخشی آن در نواحی مختلف و همچنین سلامت روحی و روانی دانش آموزان، فرهنگیان و والدین مهم‌ترین هدف کمیته سلامت و تندرستی پروژه مهر در اداره کل آموزش و پرورش استان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قزوین با تاکید بر نگرانی و استرس خانواده‌ها در بازگشایی مدارس افزود: موظف هستیم این استرس‌ها را کاهش و مدیریت کنیم و این نیازمند فرهنگ‌سازی، هدایت برنامه‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان یک اصل است.

وی یادآور شد: اجرایی شدن اقدامات و برنامه‌های کارگروه سلامت و بهداشت نیازمند هماهنگی و تعامل مدیران و خانواده‌هاست و آماده سازی عمومی مدارس از نظر بهداشتی مورد تاکید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار