محمدزاده: هیچ آموزش‌دهنده‌ای بدون آموزش سر کلاس‌های سوادآموزی حضور پیدا نکند

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تاکید کرد هیچ آموزش‌دهنده‌ای بدون آموزش سر کلاس‌های سوادآموزی حضور پیدا نکند؛ اولویت با افرادی است که آموزش‌های لازم را برای تشکیل کلاس دیده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۱۳۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
محمدزاده: هیچ آموزش‌دهنده‌ای بدون آموزش سر کلاس‌های سوادآموزی حضور پیدا نکند

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، شاپور محمدزاده معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن صلوات بر حضرت محمد و آل محمد و سلام و درود به روان پاک شهدا و امام شهدا و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، روز جهانی سوادآموزی را به کلیه همکاران حوزه سوادآموزی تبریک گفت و افزود: این روز مصادف است با قیام 17 شهریور و کشتار جمعی از مردم به دست ماموران ستم شاهی پهلوی در سال 1357 هجری شمسی و یاد و خاطره این شهدای عزیز را هم گرامی می داریم.

معاون وزیر و رئیس سازمان به ظرفیت شبکه شاد اشاره کرد و گفت: ما تلاش کردیم مدرسه مجازی سوادآموزی را در بستر این شبکه طراحی و راه اندازی کنیم ولی متاسفانه علی رغم پیگیری های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم باید به صورت مستقل و با استفاده از دیگر ظرفیت ها این مسئله را پیگیری و انجام دهیم و برای این منظور اقداماتی انجام شده و در حال پیگیری عقد قرارداد با یکی از شرکت های واجد شرایط هستیم که امیدوارم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

محمدزاده به توانمندسازی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: هیچ آموزش دهنده ای بدون آموزش بر سر کلاس های سوادآموزی حضور پیدا نکند و آموزش دهنده ای که دوره های لازم را نگذرانده اند در کلاسگذاری نباید به کار گرفته شوند؛ اولویت با افرادی است که آموزش های لازم را برای تشکیل کلاس دیده اند و از واحدهای تخصصی می خواهم موضوع را با جدیت پیگیری کنند و همه آموزش دهندگان مشمول فعالیت در سال 1400 و مدیران مراکز آموزشی و برنامه های توجیهی داشته باشند.

رئیس سازمان در بخش دیگر از صحبت های خود به موضوع بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما این است ان شاء الله با واکسیناسیون که انجام می شود در سطح بزرگسالان بتوانیم برنامه آموزش دوره های سوادآموزی را به صورت حضوری، مجازی و از راه دور و ترکیبی انجام شود. و یک آموزش با کیفیت و اثرگذار را در سال 1400 داشته باشیم و در اولین فرصت و مناسب شدن شرایط گردهمایی معاونین سوادآموزی استان ها را داشته باشیم.

محمدزاده به سیاست کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: لازم است امسال شروع تحصیلی با آرامش را داشته باشیم.

محمدزاده در پایان صحبت های خود بر انجام موارد زیر تاکید کرد:

1- پیگیری و رصد از استان ها برای توانمندسازی نیروی انسانی و آموزش دهنده ها و مدیران مراکز جهت بکارگیری در فعالیت های سوادآموزی در سال جدید.

2- اطلاع رسانی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته از سوی واحدهای تخصصی و سازمان

3- پیگیری مستمر موضوع نظام آموزشی بزرگسالان از سازمان امور اداری و استخدامی

4- عملیاتی نمودن قراردادهای مربوط به صدا وسیما ، مدرسه مجازی ، پرتال سازمان و ...

5- معاونین سوادآموزی شهر و شهرستانهای تهران که به نمایندگی از معاونین سوادآموزی تمامی استان ها در شورای مدیران حضور دارند حتما ارتباط با سایر معاونین استان ها داشته باشند.

6- بررسی شود در صورت نیاز، یک مطالعات علمی و پژوهشی نسبت به ساختار فعلی سوادآموزی و پاسخگو بودن آن صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار