آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

بازگشایی ایمن و بدون دغدغه مدارس با ارائه 4 نوع آموزش

تهران (پانا) - با توجه به نزدیک شدن به ماه مهر و فصل بازگشایی مدارس، هفته ای که گذشت اکثر اخبار مبتنی بر بازگشایی مدارس و نوع ارائه آموزش به دانش‌آموزان بود.

کد مطلب: ۱۲۱۲۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی ایمن و بدون دغدغه مدارس با ارائه 4 نوع آموزش

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش ضمن پاسخ به نگرانی‌های خانواده‌ها و در جهت رفع دغدغه مخاطبان وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی، از ارائه آموزش‌ها به صورت ترکیبی خبر داده است.

تاکنون تمام اخبار بازگشایی مدارس مبتنی بر این اصل است که با حفظ سلامت دانش‌آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مدارس به صورت تدریجی بازگشایی خواهند شد.

در هفته گذشته نیز سرپرست وزارت آموزش و پرورش و معاونان وی به بیان ارائه نوع آموزش به دانش‌‌آموزان و چگونگی بازگشایی مدارس پرداختند.

انتصاب سعید عسگری به عنوان سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش، بازدید سرزده سرپرست آموزش و پرورش از حوزه‌های امتحان نهایی، اعلام عناوین 9 رشته جدید مهارتی کاردانش برای اجرا در استان‌های هدف، پاسخ آموزش‌وپرورش به دارندگان «کارنامه سبز»، واریز سود 3440 میلیاردی سال ۹۹ به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان، راه‌اندازی رشته مدیریت آموزشگاهی ویژه هنرستان‌ها و سفر یک روزه سرپرست وزارت آموزش و پرورش به استان گلستان برای افتتاح ۴ پروژه آموزشی از دیگر اخبار هفته گذشته بود.

در گزارش پیش‌رو برخی دیگر از اخبار مهم وزارت آموزش و پرورش را مرور می‌کنیم:

هر 5 ماه عدم حضور در کلاس درس 9 ماه افت یادگیری به همراه دارد

محمد حسنی عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با تاکید براینکه جامعه باید اهتمام ملی داشته باشد تا مدرسه برای حضور فیزیکی دانش‌آموزان باز شود گفت باید بچه‌ها نه به شکل حضوری پیش از کرونا بلکه با رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت محیط با مدرسه مراودات داشته باشند و معلمان در مدرسه کلاس‌های مجازی را برگزار کنند.

وی همچنین اضافه کرد: دانش‌آموزان ابتدایی‌ها مهارت خواندن، نوشتن و رشد اجتماعی را در مدرسه یاد می‌گیرند؛ آموزش در فضای مجازی در شرایط کاملا اضطراری، مکمل آموزش حضوری است.

آموزش در سال تحصیلی جدید با 4 روش دنبال می‌شود

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در یادداشتی در روزنامه ایران اظهار کرد: بدون تردید سلامت دانش‌آموزان و معلمان از اولویت‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است، عدم تعامل و ارتباط سازنده بین دانش‌آموزان می‌تواند بر رشد اجتماعی آنان تأثیر منفی بگذارد.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا، آموزش در سال تحصیلی آینده را با اولویت سلامت ذینفعان، با آموزش حضوری، آموزش تلویزیونی، آموزش مجازی و توزیع بسته‌های آموزشی در نظر گرفته است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هدف ما بازگشایی ایمن و بدون دغدغه مدارس است، گفت آموزش و پرورش برای اینکه بتواند مدارس کشور را بازگشایی کند نیازمند همکاری و همراهی مردم، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است.

کاظمی همچنین در نهصد و نود و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: تعطیلی مدارس هزینه‌های جبران‌ناپذیری بر جامعه تحمیل می‌کند هدف آموزش و پرورش بازگشایی ایمن و بدون دغدغه مدارس است.

در جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز برای بررسی وضعیت «شبکه شاد»، بر توسعه این شبکه و افزایش کیفیت تجربه خوب کاربری در این فضا برای سال جدید تحصیلی تأکید شد.

در هفته گذشته همچنین با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی موضوع بازگشایی مدارس بررسی شد.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به حضور وزرای علوم و بهداشت و سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نشست کمیسیون آموزش تصریح کرد با توجه به توضیحات ارائه شده از جانب وزرای مربوطه، اول مهرماه مدارس و دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری بازگشایی خواهد شد.

کدام مدارس در اولویت بازگشایی هستند؟

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما نیز گفت برای بازگشایی مدارس مناطق آموزشی که تراکم دانش‌آموز در آنها کمتر است، کلاس‌های با جمعیت کمتر دارند و امکان فاصله‌گذاری اجتماعی در محیط آموزشی آنها بیشتر است، در اولویت بازگشایی قرار می‌گیرند.

آماده‌سازی مدارس برای مهر 1400 با تحویل 9450 کلاس درس جدید

مهراله رخشانی مهر معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در 4 سال گذشته 46 هزار کلاس درس در کشور ساخته شده است، گفت میزان مدارس فرسوده کشور که سال‌ها 30 درصد بود، اکنون 10.5 درصد کاهش یافته است.

وی خبر داد امسال ۹ هزار و ۴۵۰ کلاس درس برای تحصیل دانش‌آموزان به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.

استمرار «طرح تثبیت و جبران یادگیری مهارت‌های دوره ابتدایی» در سال تحصیلی جدید

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که تثبیت و جبران یادگیری مهارت‌های پایه دانش‌آموزان دوره ابتدایی در سال تحصیلی جدید با جدیت دنبال خواهد شد، گفت آموزش مهارت‌های سواد پایه را برای تمام دانش‌آموزان پیگیری خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار