مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

تهیه لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست

قزوین(پانا) -مدیر کل آموزش وپرورش استان قزوین گفت خانواده‌ها هیچ الزامی برای خرید لباس فرم ندارند و در خرید آن کاملا مختار هستند، اگر خانواده‌ای دراین خصوص گلایه‌ای دارد، می‌تواند شکایت خود را در سامانه ثبت کند و ما حتما به آن رسیدگی می کنیم.

کد مطلب: ۱۲۱۲۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تهیه لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین، نشست نمایندگان دانش آموزان با مدیرکل آموزش و پرورش و پاسخگویی به مهم ترین سوالات در نگاه دانش آموزان با شروع سال جدید تحصیلی، چالش های فضای حقیقی درمسیر آموزش های مجازی در بیان منتخبی از دانش آموزان با حضور بالاترین مقام مسئول تعلیم و تربیت در استان مورد گفتگو و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای پیاده سازی اهداف نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش به عنوان متولی رسمی آموزش دانش آموزان در کشور است، همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی اجباری آموزش‌های حضوری و سوق دادن مدارس به سمت آموزش غیرحضوری مجموعه فرهنگیان و نظام آموزشی را متعهد کرد با تمامی چالش های آموزش های مجازی و تعطیلی حضوری کلاس های درس با مواجهه فعالانه با تهدیدات آموزش مقابله کند تا هیچ دانش آموزی از چرخه یادگیری دور نماند.

تصمیم گیری ها با انعطاف پذیری حداکثری خواهد بود

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه در شرایط گسترش ویروس کرونا به نظر میرسد باید تصمیمات مسئولانه و واقع بینانه گرفته شود، گفت: باید نسبت به این شرایط تصمیمات عُقلایی داشته باشیم، ما در مدارس مختلف به اقتضای شرایط منطقه ای عمل خواهیم کرد، سال تحصیلی (۱۴۰۱_۱۴۰۰) ترکیبی از آموزش های مجازی و حضوری خواهد بود و در بازگشایی حضوری کلاس ها بصورت تدریجی، هوشمندانه و با روش های متفاوت تر عمل خواهیم کرد.

کلاس های حضوری تنها در مناطق کم خطر با جمعیت زیر ۵۰ نفر

وی با بیان اینکه ۱۳۰ روستای استان قزوین فاقد پوشش اینترنت هستند گفت: در استان ۱۳۲ مدرسه داریم که کمتر از ۱۰ دانش آموز دارند و همچنین ۵۴۸ مدرسه دانش آموزان آن از ۵۰ نفر کمتر می باشد ، با در نظر گرفتن گسترش بیماری کرونا در این مناطق و با توجه به تراکم کم جمعیت مدرسه آموزش های حضوری در این مدارس و نحوه برگزاری کلاس های درس با نوبت دهی توسط مدیریت مدرسه تدریجی از آبان ماه انجام خواهد شد.اما در شهرستان ها و مناطقی که شیوع ویروس کرونا بیشتر است کلاس ها مجازی و در شبکه "شاد"برگزار می گردد.

سلامت دانش آموزان در اولویت قرار دارد

وی مدیریت مدرسه محور را یکی از مهم‌ترین روش‌های آموزش‌وپرورش برای برون‌رفت از مشکلات عنوان کرد و افزود: سلامت دانش‌آموزان به اندازه خود آموزش برای ما مهم و در اولویت قرار دارد،در زیست بوم جدید تعامل با ذینفعان (فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده ها) به خوبی از این ظرفیت در استان استفاده شد و شبکه‌سازی بین خانواده، دانش‌‌آموز و معلم برای پیگیری اهداف توسعه آموزشی و تربیتی را ایجاد کردیم.


تهیه و تولید محتوای الکترونیکی آموزشی با کیفیت

اصغری تولید محتوای آموزشی الکترونیکی را در برقراری عدالت آموزشی مهم بیان کرد و گفت: با کمک و بهره گیری از مجرب ترین و برترین دبیران استان تولید محتوای الکترونیکی صورت گرفته که در اختیار مناطق قرار خواهد گرفت.

توزیع درسنامه در مناطق محروم

وی اظهار کرد: با توجه به عدم دسترسی دانش آموزان مناطق محروم به آموزش های مجازی، درسنامه‌ هایی آماده شده که توزیع و به دست تمام دانش آموزان در مناطق کم برخوردار خواهد رسید.

مدرسه تلوزیونی در سال تحصیلی جدید

اصغری تصریح کرد: آموزش از طریق شبکه آموزش سیما در سال تحصیلی جدید ادامه دارد و این اتفاق تجربه ای نو در نحوه یادگیری بود، مدرسه تلویزیونی ایران گام مؤثری در عدالت آموزشی برای دسترسی‌های عادلانه‌تر به فرصت‌های آموزشی با آموزش های باکیفیت و معلمان برتر است. تجارب سال گذشته باعث شده تا ما نظارت بر جامعه آماری را در امسال دقیق تر و جامع تر داشته باشیم،باید تمام تلاش خود را برای رفع نگرانی خانواده ها انجام دهیم .

تداوم فعالیت‌های یادگیری توسط معلمان

وی سرمایه اصلی نظام تعلیم و تربیت را در ایام کرونا معلمان ایثارگر و فداکار دانست و افزود: معلمان در حالی که آموزش های حضوری و کلاس ها تعطیل بود آموزش را استمرار دادند و در دوران شیوع کرونا از این آزمون کارنامه ای درخشان از خود ثبت کردند.

وی اظهار کرد: بر این اعتقادیم هیچ چیز جای کلاس درس و معلم را به صورت حضوری نمی گیرد، اما ذات آموزش‌های تلویزیونی تعاملی نیست و برای همین موضوع جذابیت کمتری دارد، که وظیفه ما است چاره اندیشی کنیم تا با ایجاد ارتباط مسمتر دانش آموزان با معلمین پاسخ سوالات پیش آمده را دریافت کنند. برای توانمند سازی معلمان کارگاه های آموزشی برگزار خواهیم کرد.

برگزاری دوره های آموزشی در کانال انجمن اولیاء و مربیان

مدیرکل آموزش و پرورش یکی دیگر از آسیب های غیرحضوری بودن کلاس ها را در عدم شناسایی توانایی و استعدادهای دانش آموزان در هدایت تحصیلی و در تعیین رشته تحصیلی دانست و اضافه کرد: در این شرایط برقرار نکردن ارتباط مناسب مابین معلم و دانش آموز باعث ایجاد مشکلاتی شده که با رفع کمبود مشاوران در مدارس بدنبال تدبیری برای حل این موضوع هستیم تا ارتباط حداکثری در این خصوص شکل بگیرد، و انتخاب دانش آموزان عزیز هوشمندانه با همفکری، همراهی و مشورت انجام شود.

مطالبه خانواده ها تربیت تمام ساحتی

وی ادامه داد: مهم‌ترین چالش‌ها و آسیب‌ها در مسائل تربیتی در فرآیند یاددهی و یادگیری به خصوص در حوزه پرورشی است.، تغییر سبک زندگی، کاهش نظارت خانواده ها، افزایش آسیب های اجتماعی از مسائلی است که با کار فرا دستگاهی و همکاری خانواده ها پیشگیری ،کنترل و رفع خواهد شد.ماموریت آموزش و پرورش آموزش در شش ساحت تربیتی است، تربیت تمام ساحتی باید مطالبه اصلی خانواده ها باشد‌. تا پرورش تمامی استعدادها با روش هایی عمیق تر انسانی سالم و کامل بر اساس حیات طیبه تربیت پرورش دهد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه بسیاری از خانواده‌ها هستند که تمایل دارند از لباس فرم سال گذشته فرزند خود استفاده کنند گفت: خانواده ها هیچ الزامی برای خرید لباس فرم ندارند و در خرید آن کاملا مختار هستند ،اگر خانواده‌ای دراین خصوص گلایه‌ای دارد، می‌تواند شکایت خود را در سامانه ثبت کند و ما حتما به آن رسیدگی می کنیم.

تقویت زیرساخت‌های فنی "شاد"

حسنعلی اصغری پیام رسان شاد را خدمتی برمبنای فناوری عنوان کرد و گفت: آموزش حضوری تمایز جدی در برابر آموزش مجازی دارد،در آغاز آموزش ها با مشکلاتی مواجه شدیم قطع اینترت و یا سرعت پایین ،پیام‌رسان شاد به‌عنوان شبکه آموزشی دانش‌آموز، طراحی و راه‌اندازی شده که با مشکلاتی در برخی از مناطق روبه رو هستیم، که نیاز است دستگاه ها و سازمان های زیرساختی،دفتر فنی استانداری ها و فرمانداری ها برای رفع مشکلات در این بخش ورود جدی داشته باشند.

مدیرکل آمورزش و پرورش ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه دانشگاه علوم پزشکی استان با آموزش و پرورش تصریح کرد: در واکسیناسیون فرهنگیان رتبه نخست کشور به استان قزوین اختصاص یافت.

وی گفت: فعلا برنامه ای برای واکسیناسیون دانش‌آموزان نداریم و واکسن تایید شده ای در اختیار آموزش و پرورش قرار نگرفته است، که امیدواریم با عنایت ویژه دولت به بحث سلامتی دانش آموزان و پیگیری های دکتر کاظمی سرپرست محترم شاهد تامین واکسن مورد نیاز و شروع واکسیناسیون دانش آموزان بزودی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار