۲۴ فقره پروانه جدید اکتشاف معدن در آذربایجان‌غربی صادر شد

ارومیه (پانا)- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت از ابتدای سال جاری ۲۴ فقره پروانه جدید اکتشاف معدن در این استان صادر و ۲۱ معدن نیز وارد چرخه تولید شده است.

کد مطلب: ۱۲۱۲۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
۲۴ فقره پروانه جدید اکتشاف معدن در آذربایجان‌غربی صادر شد

به گزارش اداره صمت آذربایجان غربی، پریسا عابدپور با بیان این مطلب اظهار کرد: جهت بهره برداری از این معادن، یک هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی انجام شده که با بهره برداری از آنها برای ۵۹۶ نفر نیز اشتغال مستقیم فراهم شده است.

وی ادامه داد: از این معادن‌ سالانه بیش از ۳ هزار و ۴۸۸ تن انواع مواد معدنی استخراج خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های اصلی سازمان در حوزه معادن استان جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی است، اظهار کرد: در این راستا با حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی، چند واحد فرآوری انواع مواد معدنی از جمله واحد کنسانتره سازی سنگ آهن برای اولین بار در استان در شهرستان بوکان و سنگبری های بزرگ مقیاس در شمال و جنوب استان در حال راه اندازی است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون ۵۰۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی یک هزار و ۱۳۸ میلیون تن و حجم سرمایه گذاری ۴ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال و زمینه اشتغال مستقیم برای پنج هزار و ۱۷۹ نفر فراهم ساخته اند.

وی بیان کرد: در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و عمل به شعار سال که از سوی ایشان به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مزین شده، ۶۰ معدن راکد با حجم سرمایه گذاری یک هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال در این استان به چرخه تولید بازگردانده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار