لزوم اجتناب از برگزاری مراسم تشییع اموات در شرایط کرونایی شهرستان دیّر

دیر(پانا)- امام جمعه دیر گفت با توجه به شرایط کرونایی این شهرستان و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری از برگزاری تشییع جنازه‌های شلوغ جلوگیری شود.

کد مطلب: ۱۲۱۲۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم اجتناب از برگزاری مراسم تشییع اموات در شرایط کرونایی شهرستان دیّر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، حجت‌الاسلام سید علی حسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر افزود: تشییع جنازه اموات مستحب است و از مردم درخواست می‌شود هیچ تشییع جنازه‌ای به صورت انبوه برگزار نشود.
او گفت: مردم باید بدانند وقتی واجبی مثل نماز جمعه که در آن شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود به خاطر سلامتی مردم تعطیل‌شده است، بنابراین در شرایط فعلی رفتن در تشییع جنازه‌ها نه‌تنها ثواب ندارد بلکه گناه است.
حسینی افزود: اگر حضور در تشییع جنازه باعث انتقال ویروس کرونا به دیگران شود و دیگران از این موضوع ضرر و زیان ببینند ما مسئول این کار هستیم و اگر هم از روی دانایی باشد باید دیه این کار پرداخته شود.
امام جمعه دیر با تقدیر از کادر درمان و مدافعان سلامت، اظهار کرد: همکاری‌ها و کمک‌های مؤمنانه خیرین و دستگاه‌ها به بهداشت و درمان جهت مقابله با کرونا به تداوم داشته باشد.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر کادر درمان ایثارگرانه جان خود را در دست گرفته و در راستای سلامت و جان مردم تلاش می‌کنند و همه در قبال سلامت و جان مردم موظف هستیم و نباید هیچ کوتاهی صورت گیرد.
حسینی افزود: بهترین تشکر از مدافعان سلامت حفظ سلامتی خود با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.
امام جمعه دیر بابیان اینکه در واکسینه کردن مردم تحول ایجاد شود، عنوان کرد: ستاد نماز جمعه دیر در صورت نیاز آماده در اختیار گذاشتن مصلی برای واکسیناسیون مردم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار