مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

85 درصد فرهنگیان سیستان و بلوچستان علیه کرونا واکسینه شدند

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت تاکنون حدود ۸۵ درصد همکاران فرهنگی در استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۱۲۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
85 درصد فرهنگیان سیستان و بلوچستان علیه کرونا واکسینه شدند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، حمیدرضا رخشانی در برنامه زنده تلویزیونی "بازتاب" که با موضوع نحوه بازگشایی مدارس از شبکه استانی هامون پخش شد، از زحمات تمامی معلمان در طول سال تحصیلی گذشته و همراهی و شکیبایی خانواده‌ها تشکر کرد و در خصوص نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی پیش رو اظهار کرد: زمان بازگشایی مدارس براساس تصمیم ستاد ملی کرونا مشخص و اعلام خواهد شد؛ اما در هر شرایطی مهمترین مسئله برای آموزش و پرورش صیانت از سلامت دانش‌آموزان، همکاران و خانواده‌هاست.
وی ضمن دعوت از همه مردم، همکاران فرهنگی، خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای شرکت در نظرسنجی نحوه بازگشایی مدارس، عنوان کرد: پژوهش‌های انجام شده در داخل و خارج از کشور حاکی از این است که هیچ نوع آموزشی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود.
رخشانی تصریح کرد: همه این پژوهش‌ها درباره وجود چهار چالش اصلی در زمینه آموزش مجازی اتفاق نظر دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: تاثیرات منفی روحی و روانی در خانه ماندن، مشکلات مربوط به کیفیت یادگیری، فقدان تربیت اجتماعی و آموزش مهارت‌های اجتماعی و فردی و ضعیف شدن اقتصاد خانواده که تاثیر مستقیم بر آموزش دانش‌آموزان دارد از جمله مهمترین چالش‌های آموزش مجازی است.
رخشانی ادامه داد: براساس این پژوهش‌ها غیبت بیش از ۱۰ روز احتمال ترک تحصیل را ۳۶ درصد افزایش می‌دهد.
وی تصریح کرد: نتیجه پژوهش‌ها حاکی از آن است که سال تحصیلی آینده در حالی آغاز خواهد شد که دانش‌آموزان فقط یک سوم مهارت‌های خواندن و نیمی از مهارت‌های ریاضی را از سال قبل به خاطر دارند.
وی واکسیناسیون فرهنگیان را پیش شرط اصلی بازگشایی مدارس عنوان کرد و افزود: تا کنون حدود ۸۵ درصد همکاران فرهنگی در استان واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند.
رخشانی در پاسخ به سوال مربوط به نحوه واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز گفت: پس از ورود واکسن مخصوص رده سنی دانش‌آموزان به کشور واکسیناسیون این گروه نیز طبق برنامه باید انجام می شود تا از نگرانی و دغدغه خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در مدارس کاسته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از ۶ هزار مدرسه موجود در سیستان و بلوچستان، ۴ هزار و ۵۲۴ مدرسه روستایی و عشایری است و اکثر همکاران در این مناطق بومی هستند و واکسن نیز دریافت کرده‌اند، مشکلی از نظر برگزاری حضوری کلاس‌ها وجود نخواهد داشت.
رخشانی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار دانش آموز استان در مدارس روستایی و عشایری مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: در ۲ هزار و ۵۵۴ مدرسه روستایی و عشایری استان جمعیت دانش‌آموزی زیر ۵۰ نفر است و امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها به شرط آنکه در آن منطقه خبری از شیوع ویروس کرونا نباشد، وجود دارد.
وی تصریح کرد: نبود زیرساخت‌های اینترنتی و ارتباطی، وضعیت مالی ضعیف خانواده‌ها و عدم توانایی تهیه تبلت و گوشی تلفن همراه هوشمند از جمله مشکلات آموزش مجازی در روستاها و مناطق عشایری است که آسیب‌های فراوانی برای دانش‌آموزان به همراه دارد.
رخشانی با بیان اینکه در مدارس شهری موضوع متفاوت است، خاطر نشان کرد: لازمه بازگشایی و آموزش حضوری در مدارس شهری انجام کامل واکسیناسیون و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مخصوصا برگزاری کلاس‌ها با جمعیت اندک است.
وی تصریح کرد: از مجموع ۴۰۰ هزار دانش آموز در مدارس شهری استان، ۱۰۰ هزار نفر در نقاط حاشیه شهرها ساکن هستند که به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و عدم توانایی مالی خانواده‌ها سال گذشته آموزش این دانش آموزان از طریق توزیع درسنامه انجام شد.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در پاسخ به سوال یکی از شهروندان مبنی بر ساعت کاری مدارس در ایام ثبت نام اظهار کرد: از ابتدای شهریور ماه همه کادر اداری مدارس هر روز به جز پنجشنبه ‌ها در طول ساعت کاری مدرسه که به طور معمول از ۷ صبح تا ۱۲ ظهر تعریف شده، موظف به حضور و ثبت نام دانش آموزان هستند و خانواده‌ها می‌توانند هر گونه کم کاری یا عدم حضور کادر اداری مدارس در ایام و ساعات تعیین شده را به سامانه پیامکی رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۰۴۹ گزارش دهند.
رخشانی همچنین در خصوص دریافت شهریه در مدارس دولتی تحت عناوینی همچون هزینه آب و برق تصریح کرد: طبق قانون، ثبت نام و تحصیل در مدارس دولتی کاملا رایگان است و در مدارس هیئت امنایی و غیردولتی نیز بر اساس دستورالعمل شورای نظارت بر مدارس غیردولتی و بر حسب درجه بندی مدارس، شهریه آنان تعیین و مصوب شده است.
وی درباره دریافت شهریه مدارس غیردولتی در دوران آموزش مجازی نیز اظهار کرد: از آنجایی که این مدارس باید هزینه‌هایی از جمله اجاره مکان، حقوق پرسنل و ... را در طول سال تحصیلی پرداخت کنند مجبور به دریافت شهریه هستند و متقابلا خانواده‌ها نیز باید از آنان آموزش مطلوب و با کیفیت مطالبه کنند.
رخشانی در خصوص بهره‌مندی دانش آموزان استان از شبکه شاد در سال تحصیلی گذشته گفت: ۴۴۰ هزار دانش آموز استان در شبکه شاد ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۵۰ هزار نفر برای آموزش غیرحضوری از این شبکه بهره‌مند شدند.
وی بهره‌مندی از ظرفیت شبکه استانی هامون در تولید محتوای آموزشی با استفاده از معلمان بومی استان در سال تحصیلی گذشته را موفقیتی کم‌نظیر عنوان کرد و گفت: میزان بهره‌مندی دانش آموزان استان از فیلم‌های آموزشی پخش شده از شبکه استانی به مراتب بیشتر از شبکه آموزش بود و امیدواریم در سال تحصیلی جدید نیز با استفاده از این ظرفیت، محتوای آموزشی با کیفیت و مطلوبی برای دانش آموزان استان تهیه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار