استاندار زنجان:

مشاغل صنفی و شهرک‌های صنعتی موظفند طی 48 ساعت مکان‌هایی را برای واکسیناسیون دایر کنند

زنجان (پانا)- جلسه ستاد مدیریت پیشگیری کرونا ویروس استان با حضور استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیر کل آموزش و پرورش و دیگر مسئولان در سالن اجتماعات پیامبر اعظم استانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مشاغل صنفی و شهرک‌های صنعتی موظفند طی 48 ساعت مکان‌هایی را برای واکسیناسیون دایر کنند

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در این جلسه گفت: وضعیت روند بیماری کرونا در شهرستان زنجان افزایشی بوده اما با وجود کانون‌های فعال و با پیگیری و رهگیری می‌توانیم آن را کنترل کنیم.

قزلباش در خصوص رنکینگ شهرستان‌ها از لحاظ میزان بروز موارد بستری بیماری کووید - 19 در هفته دوم شهریور ماه، اظهار کرد: شهرستان خرم‌دره در رتبه اول و زنجان در رتبه پنجم است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان همچنین از آغاز واکسیناسیون افراد بالای 40 سال در استان خبر داد و افزود: قرار است در 15، 16 روز باقی مانده از ماه جاری حجم قابل توجهی از واکسیناسیون انجام شود.

مظفری، مدیر کل آموزش و پرورش استان، که در این جلسه حضور داشت، در خصوص بازگشایی مدارس گفت: ما در هر زمانی که ستاد ملی کرونا اعلام کند، آمادگی لازم را برای بازگشایی مدارس داریم.

مظفری اعلام کرد: بیش از 200 هزار دانش‌آموز در مراکز آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: 92 درصد از فرهنگیان واکسینه شده‌اند و صد در صد دانش‌آموزان در کلاس اول ابتدایی ثبت‌نام شده‌اند.

این مسئول همچنین اشاره کرد: بیش از 80 میلیارد ریال از طریق سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور برای تعمیر سرویس‌های بهداشتی اختصاص یافته است.

استاندار زنجان در این جلسه به ورود محموله جدید واکسن کرونا به کشور اشاره کرد و افزود: افزایش روند واکسیناسیون در استان زنجان امری واجب است و باید واکسیناسیون در استان را دو برابر کنیم.

حقیقی گفت: واحدهای تولیدی، مشاغل صنفی بزرگ و شهرک‌های صنعتی موظفند طی 48 ساعت مکان‌هایی را برای واکسیناسیون در استان دایر کنند.

وی درباره عوارض واکسن‌ها اظهار کرد: عوارض واکسن‌ها آن‌چنان نبوده و در بین واکسن‌ها، واکسن ایرانی کمترین عوارض را داشته است.

این مسئول با تاکید بر اطلاع رسانی در زمینه واکسیناسیون تصریح کرد: باید واقعیت‌های واکسن کرونا را به مردم بیان کنیم و نباید به حرف‌های خارج از چهارچوب اتکا کرد.

در آخر استاندار در خصوص بازگشایی مدارس گفت: دانش‌آموزان مانند فرزندان ما هستند و مردم دغدغه‌ای نداشته باشند، زیرا بدون مقدمات، مدارس بازگشایی نخواهد شد و همه معلمان و مرتبطان با دانش‌آموزان تا زمان بازگشایی مدارس واکسینه می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار