مخبر آیین‌نامه اجرایی اوراق مالی را ابلاغ کرد

تهران (پانا) - با امضای محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، آیین نامه اجرایی مربوط به اوراق مالی اصلاح و ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مخبر آیین‌نامه اجرایی اوراق مالی را ابلاغ کرد

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۰ شهریور ۱۴۰۰، به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی، با اصلاح آیین‌نامه اجرایی بندهایی از تبصره‌های (۵) و (۶) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور موضوع اوراق مالی موافقت کرد.

به موجب اصلاحیه مذکور، اوراق بهادار اسلامی با نام نظیر اوراق مشارکت، انواع صکوک اسلامی (از جمله اجاره، وکالت، مرابحه عام و منفعت) و اسناد خزانه اسلامی هستند که در چهارچوب عقود اسلامی و منطبق بر قوانین و مقررات مربوط، به قیمت اسمی مشخص برای مدت معین به صورت ریالی یا ارزی منتشر می‌ شوند. این اوراق مشمول مالیات به نرخ صفر می­‌شوند.

بازپرداخت اصل و پرداخت سود اوراق مالی اسلامی موضوع این آیین‌ نامه در سررسید، در اولویت تخصیص و پرداخت است و خزانه داری کل کشور موظف است در صورت عدم دریافت تخصیص در موعد مقرر، نسبت به تأمین و پرداخت مبالغ مربوط از محل تنخواه‌ گردان خزانه اقدام کند.

همچنین براساس اصلاحیه فوق، شهرداری‌های کشور مجازند با رعایت ترتیبات مقرر (از جمله تأیید وزارت کشور) و سایر قوانین و مقررات مربوط تا سقف ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با رعایت مصوبات مربوط و با تضمین خود و بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها منتشر کنند. ۱۰ هزار میلیارد ریال از اوراق مالی اسلامی این بند به بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده پیرامون حرم‌های مطهر حضرت امام رضا (ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حضرت احمد بن موسی (ع) و حضرت معصومه (س) تعلق دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار