پاسخ به شایعات عدم پرداخت «فوق‌العاده ویژه فرهنگیان»؛ گمانه‌زنی‌ها فاقد اعتبار است

تهران (پانا) - پس از انتشار خبر پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان، بازار شایعات درفضای مجازی مبنی بر عدم پرداخت این حقوق داغ شده و این موضوع سبب نگرانی فرهنگیان شده است، این در حالی است که این اخبار به هیچ عنوان وجاهت قانونی ندارد و طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش همچنین سازمان برنامه و بودجه، فوق العاده ویژه فرهنگیان در پرداخت حقوق شهریور لحاظ خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۱۲۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ به شایعات عدم پرداخت «فوق‌العاده ویژه فرهنگیان»؛ گمانه‌زنی‌ها فاقد اعتبار است

پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان که یکی از موضوعات مهم حوزه فرهنگیان و معلمان است هفته گذشته با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و برخی از معاونان این وزارتخانه بررسی و مقرر شد پس از رفع مغایرت احکام صادره، افزایش فوق العاده ویژه مشمولین مفاد مصوبه یاد شده، در شهریورماه سال ۱۴۰۰ اعمال شود.

اما ماجرای عدم پرداخت فوق‌العاده ویژه معلمان در اولین روزهای شهریورماه با گلایه فرهنگیان همراه شد. این گلایه با دیر پرداخت شدن حقوق مردادماه تشدید شد و حتی تغییر حکم معلمان بسیاری از معلمان را گلایه مند کرد. این موضوع گلایه‌های بسیاری را به همراه داشت و همه خواستار رفع مشکل پرداخت فوق‌العاده ویژه معلمان و پرداخت آن‌ها شدند.

گفتنی است در آن زمان علی الهیارترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نیز پرداخت فوق العاده ویژه را نیازمند أخذ مجوز از دولت و سازمان برنامه و بودجه دانست و گفت فرهنگیان توجه داشته باشند احکام صادره تغییر نکرده و ما به دنبال مجوز افزایش قانونی و پایدار فوق العاده ویژه فرهنگیان خواهیم بود.

الهیار ترکمن همچنین درباره موضوع افزایش فوق العاده شغل، با تأکید بر تلاش آموزش و پرورش بر استفاده حداکثری از قانون خدمات کشوری، اظهار کرد: احکام جدید افزایش 21 تا 27 درصدی فوق العاده ویژه حقوق فرهنگیان با پیگیری‌های انجام شده و بر اساس نامه رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه، صادر شد و بر اساس مجوز سازمان برنامه و بودجه اجرای این احکام از اول سال 1400 است اما برای اجرای این احکام نیازمند تأمین بودجه ای به میزان 350 میلیارد تومان در هر ماه هستیم .

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع تأمین این بودجه را علاوه بر مجوز سازمان برنامه و بودجه، نیازمند مجوز دولت دانست و از پیگیری‌ها و رایزنی‌ها دراین باره خبر داد و اضافه کرد: در رایزنی‌هایی که انجام دادیم اجرای احکام صادره جدید از اول سال جاری را پیگیری می‌کنیم و همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا پرداخت‌های ناشی از احکام جدید را به حقوق شهریور برسانیم.

زمانی نگذشت که این حرف محقق و تلاش‌ها به پرداخت در شهریورماه سوق داده شد و مقرر شد نه تنها فوق‌العاده ویژه بلکه معوقات آن هم با حقوق شهریورماه پرداخت شود.

در نهایت در جلسه‌ای با حضور معاونان وزارت آموزش و پرورش، دیوان محاسبات کل کشور و سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت فوق العاده ویژه معلمان به استناد «بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، با رعایت مصوبه شماره ۱۳۸۰۹۱/ت ۵۰۰۰ هه مورخ ۱۵ اسفند ۹۳، هیأت وزیران» برای مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور با میانگین ۲۱ و تا سقف ۲۷ درصد، براساس بند الف تبصره ۱۲ قانون کل کشور، مقرر شد پس از رفع مغایرت احکام صادره، افزایش فوق العاده ویژه مشمولین مفاد مصوبه یاد شده، در شهریورماه سال ۱۴۰۰ اعمال شود و بر این اساس مابه التفاوت فروردین ماه تا مردادماه ۱۴۰۰ نیز، همزمان با حقوق و مزایای شهریورماه پرداخت خواهد شد.

اخبار منتشر شده درباره «ابهامات پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان» گمانه‌زنی و فاقد اعتبار است

پس از آنکه خبر پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان منتشر شد گمانه‌زنی‌هاو بازار شایعات در فضای مجازی داغ و این موضوع سبب نگرانی و اعتراض برخی معلمان شد. در فضای مجازی اخبار مبنی بر لغو این فوق العاده ویژه منتشر شد که طبق پیگیری‌های خبرنگار پانا، مسوولان وزارت آموزش و پرورش این موضوع را تایید نکردند و گفتند که اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غیر رسمی، گمانه زنی‌هایی بیش نبوده و فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است و فقط مرجع اطلاع رسانی مورد تأیید اخبار وزارت آموزش و پرورش، پورتال رسمی وزارت آموزش و پرورش به آدرس medu.ir است.

ن. م معلم منطقه 15 درباره پرداختی‌های فرهنگیان با طرح سوال‌هایی مانند اینکه «چرا همیشه حقوق معلمان در بوق و کرنا بوده و چرا درباره حقوق و مزایای سازمان‌ها و نهادهای دیگر هیچ وقت صحبت نمی‌شود؟!» خواستار پیگیری حقوق و معیشت فرهنگیان در دولت سیزدهم شد.

ف. د معلم منطقه 5 تهران نیز بیان کرد: «لازم است اطلاع رسانی‌ها پیرامون حقوق و مزایای فرهنگیان دقیق و شفاف باشد تا این موضوع در جامعه التهاب ایجاد نکند.»

احکام اصلاح شده معلمان در شهریور ماه پرداخت می‌شود

گفتنی است بعد از اخبار منتشر شده مبنی بر عدم پرداخت فوق العاده ویژه در فضای مجازی و صحبت‌های آموزش و پرورش و تاکید این وزارتخانه بر پرداخت این موضوع، روز گذشته سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد احکام «فوق العاده ویژه معلمان» بر اساس مفاد قانونی صادر و مبالغ آن در شهریور ماه سال جاری همراه با مابه التفاوت پنج ماهه، پرداخت‌ می‌شود.

بنا بر این گزارش، احکام فوق العاده ویژه معلمان مطابق قانون پرداخت خواهد شد و مبنای این فوق العاده ویژه "بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری و مصوبه شماره ۱۳۸۰۹۱/ت ۵۰۰۰ هـ مورخ ۱۵ /۱۱/ ۱۳۹۳، هیأت محترم وزیران است.

همچنین تاکید شده است مابه التفاوت حقوق فروردین تا مرداد ۱۴۰۰ نیز، همزمان با حقوق و مزایای شهریور ماه پرداخت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار