رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

۴۰ درصد واحدهای صنعتی سمنان با مشکل رکود بازار فروش مواجه هستند

سمنان (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه فروش کالا مشکل بزرگ تولید در سطح استان است، گفت ۴۰ درصد واحدهای صنعتی استان با مشکل رکود بازار فروش مواجه هستند.

کد مطلب: ۱۲۱۲۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
۴۰ درصد واحدهای صنعتی سمنان با مشکل رکود بازار فروش مواجه هستند

علی تشنه دل صبح شنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی سمنان در سالن شهدای هفتم تیر دادگستری کل استان سمنان، با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به واحدهای تولیدی کمک کنیم، باید به مقوله بازار نیز توجه داشته باشیم، ابراز کرد: ۴۰ درصد واحدهای راکد با مشکل رکود بازار فروش مواجه هستند و گاهی نیز تولیدکنندگان به دلیل طرح اولیه نامناسب تولید ورشکست شدند.

وی با بیان اینکه هشت درصد از واحدهای تولیدی استان سمنان غیرفعال است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع همکاری نداشتن بانک‌ها با واحدهای تولیدی باعث تأخیر در تزریق اعتبار و ورشکستگی واحدها پیش از آغاز به کار می‌شود.

رئیس صمت استان سمنان با اشاره به اینکه شراکت بانک‌ها با واحدهای تولیدی قسمت زیادی از مشکلات چرخه تولید را حل می‌کند، افزود: بانک‌ها خود را شریک واحدهای تولیدی نمی‌دانند و آن‌ها را به عنوان منبع درآمد خود می‌شناسند و این رویکرد نادرست زمینه ورشکستی واحدهای تولیدی را فراهم می‌کند.

تشنه دل با بیان اینکه بانک‌ها خود را در سود و زیان فعالیت واحدهای تولیدی شریک بدانند و مشکلات تولیدکنندگان را با تملک واحدها و تجهیزات دوچندان نکنند، تاکید کرد: سازگاری نداشتن ارکان نظام اقتصادی مانند نظام مالیاتی، بانک‌ها و کسب و کارها با یکدیگر، مشکلات و موانع واحدهای تولیدی را افزایش داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار