رئیس شبکه بهداشت و درمان دیّر:

بهورزان ۵۵ هزار خدمت به جمعیت ساکن در روستاهای شهرستان دیر ارائه کرده‌اند

دیر(پانا)- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت بهورزان از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به جمعیت ساکن در روستاهای شهرستان دیر ارائه کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۱۲۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
بهورزان ۵۵ هزار خدمت به جمعیت ساکن در روستاهای شهرستان دیر ارائه کرده‌اند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، احمد آخوندی با تبریک روز بهورز اظهار کرد: ۱۷ بهورز در ۱۰ خانه بهداشت شهرستان دیّر فعال هستند و علاوه بر ۱۰خانه بهداشت فعال، ۲ خانه بهداشت نیز برای روستاهای کنارترشان بخش آبدان و حاجی‌آباد بخش مرکز دیر مصوب شده است که با تعیین بهورز و اتمام دوره آموزشی آنها این دو خانه بهداشت نیز فعال خواهند شد.
وی با بیان اینکه بهورزان از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵ هزار خدمت بهداشتی درمانی ارائه داده‌اند، گفت: به‌طور میانگین به هر فرد ساکن در روستا حدود ۷ خدمت بهداشتی و درمانی ارائه شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: با توجه به جمعیت هشت هزار و ۲۰۰ نفری ساکن در روستاهای این شهرستان به‌طور میانگین به ازا هر ۴۸۲ نفر، یک نفر بهورز در روستاهای تحت پوشش فعال است که نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوبی داریم.
آخوندی به نقش بهورزان در مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: غربالگری بیماران و پیگیری روند درمان و مراقبت از آنان و همچنین نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله فعالیت‌های موفق بهورزان است که به خوبی در حال انجام است.
وی تصریح کرد: روستاییان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از تلاش‌های شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای بهورزان قدردانی کنند.
وی یادآور شد: خانه‌های بهداشت الی، جبرانی، بردخون کهنه، شهنیا، مغدان، آبکش، کناری، سرمستان، لمبدان بالایی و لمبدان پایینی از جمله خانه‌های بهداشت شهرستان دیّر هستند که با حضور ۱۳ بهورز زن و ۴ بهورز مرد به ساکنین روستاهای تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار