دریادار سیاری: اجازه حضور بیگانگان را در خزر نمی‌دهیم

تهران (پانا) - معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه مأموریت نیروی دریایی تمام کشورهای حاشیه خزر برقراری و تداوم صلح و دوستی در این دریا است تاکید کرد به هیچ وجه اجازه حضور دیگران را در خزر نمی‌دهیم.

کد مطلب: ۱۲۱۲۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
دریادار سیاری: اجازه حضور بیگانگان را در خزر نمی‌دهیم

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم اختتامیه ششمین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام دریا گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران امسال میزبان سه رشته غواصی عمق در کنارک، جام دریا در ناوگان شمال و اربابان سلاح در اصفهان بود که در هر سه مسابقه مقام اول را کسب کرد که این امر مایه مباهات است.

وی افزود: دریای خزر دارای اهمیت بالای ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک بوده و دریای صلح و دوستی است و از آنجایی که این دریا برای همه کشورهای حاشیه خزر اهمیت دارد می‌خواهیم دریای صلح و دوستی باقی بماند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر اینکه «باید با همکاری هم امنیت خزر را برقرار کنیم»، افزود: هر جا امنیت باشد صلح، دوستی و تعاملات باقی می‌ماند و امنیت همواره نقش مهمی در گسترش تعاملات کشورهای حوزه دریای خزر دارد.

وی تاکید کرد: مأموریت نیروی دریایی تمام کشورهای حاشیه خزر برقراری و تداوم صلح و دوستی در این دریا است و به هیچ وجه اجازه حضور دیگران را در خزر نمی‌دهیم.

سیاری با بیان اینکه برای بهره مندی از منابع دریای خزر باید تعامل و همکاری و دوستی را همچون همیشه حفظ کنیم، گفت: نیروی دریایی مثل وزارت خارجه در توسعه دیپلماسی دریایی و سیاسی تأثیر گذار است و حضور در این مسابقات موجب تحقق این هدف شده و گامی در جهت ارتقای دیپلماسی دفاعی و نظامی در خزر است.

وی در پایان با اشاره به «وجود همدلی و رفاقت بین شرکت کنندگان در جام دریا»، افزود: برگزاری مسابقات جام دریا بهانه‌ای برای هم‌افزایی و گسترش روابط بین نیروی دریایی کشورهای شرکت در این مسابقات است و موجبات بهرمندی کشورهای حاشیه دریای خرز از منابع خدادادی آن را فراهم می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار