آمادگی آموزش و پرورش لرستان برای بازگشایی مدارس در همه سناریوهای تعریف شده

خرم آباد(پانا)- سرپرست آموزش و پرورش لرستان در جلسه کارگروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر گفت همه تمهیدات برای بازگشایی مدارس در حالت‌های حضوری، نیمه حضوری و مجازی در استان اندیشیده شده و بیش از 360 هزار دانش‌آموز لرستانی در مهرماه امسال در 13 هزار و 822 کلاس درس سال تحصیلی خود را شروع خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی آموزش و پرورش لرستان برای بازگشایی مدارس در همه سناریوهای تعریف شده

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، سید عیسی سهرابی با اشاره به واکسیناسیون فرهنگیان در استان گفت: بیش از 25 هزار نفر از فرهنگیان لرستان دز اول واکسن خود را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان تزریق کرده اند و مرحله دوم این واکسیناسیون از روز سه شنبه 9 شهریور ماه در استان آغاز شده‌است.

وی در ادامه به تجهیز ، استانداردسازی و نوسازی مدارس لرستان اشاره کرد و گفت: در بحث سیستم های گرمایشی در استان کارهای خوبی انجام شده و لرستان از استان‌های برتر در این زمینه است، بطوریکه در سال گذشته فقط 764 کلاس درس در این زمینه استانداردسازی شده است.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان گفت: برای سال تحصیلی جدید 61 آموزشگاه در قالب 197 کلاس درس ساخته شده است که هم اکنون آماده بهره برداری است.

سرپرست آموزش و پرورش استان به تامین زیرساخت ها برای استفاده دانش آموزان از شبکه شاد اشاره کرد و گفت: سال تحصیلی گذشته 2 هزار مدرسه در سطح استان به اینترنت وصل شده است و در حال رایزنی با سایر دستگاه‌ها هستیم تا با تامین امکانات و تجهیزات سایر مدارس روستاهای دور افتاده را به اینترنت وصل کنیم.

سهرابی به ثبت نام بیش از 73 درصد دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید از طریق سامانه سیدا اشاره کرد و گفت: لرستان در این زمینه رتبه هشتم را در کشور دارد.

تامین مواد ضدعفونی و بهداشتی برای مدارس، اختصاص بسته های رایگان اینترنت برای فرهنگیان، تعمیرات جزئی مدارس، تجهیز و هوشمندسازی مدارس و هنرستان‌ها، بررسی وضعیت سرویس مدارس، اطلاع رسانی به موقع به دانش آموزان و والدین و چند موضوع دیگر از جمله بحث هایی بود که سایر اعضای کارگروه جلسه توسعه مدیریت به مدت 3 ساعت به آن پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار