اطلاع‌رسانی خط ملی نماد، از زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است

تهران( پانا)- مریم قربانی؛ کارشناس آسیب‌های اجتماعی منطقه ۳ ضمن تاکید بر اهمیت راه اندازی خط ملی نماد، آن را یکی از زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۲۱۱۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اطلاع‌رسانی خط ملی نماد، از زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است

مریم قربانی؛ کارشناس آسیب های اجتماعی منطقه ۳ شهر تهران پیرامون بروز آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان گفت: خط ملی نماد یا خط ۱۵۷۰ اورژانس اجتماعی دانش‌‌آموزان، یکی از زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است، که در کنار ابزارهای دیگر در حوزه سامانه نماد به ما کمک می‌کند، مدل‌های مختلف فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان را در سراسر کشور در قالب یک سیستم یکپارچه فراهم کنیم.

قربانی علت راه اندازی خط نماد را در برگیری هر چه بیشتر دانش آموزان دانست و بیان کرد: خط ملی«نماد»، به منظور گسترش دسترسی دانش آموزان، والدین و مدارس کشور به خدمات راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و نیز افزایش آمادگی آموزش و پرورش و مدارس کشور برای مداخله سریع، به موقع و موثر در فوریت های روانی اجتماعی، راه اندازی و افتتاح شده است.

وی در ادامه گفت: خط نماد که در واقع مخفف نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان است، به منظور طرحی جامع برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در سطح کشور است، این طرح خط ملی نماد از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و در مرداد ماه امسال در ۳۲ استان کشور راه اندازی شده است. این خط که اجرای فراگیر و گسترده برنامه ملی نماد را دنبال می‌کند، برای تسهیل و تسریع در پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان در زمینه خدمات راهنمایی مشاوره ای تخصص روان شناختی و مددکاری اجتماعی بهترین گزینه است و اطلاع رسانی آن امری واجب برای تمامی فعالان اجتماعی است.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار