فوت ۸۰۰۰خوزستانی بر اثر کرونا

اهواز (پانا)- فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان از فوت ۸ هزار بیمار در استان خوزستان از آغاز شیوع کرونا تاکنون خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
فوت ۸۰۰۰خوزستانی بر اثر کرونا

ولی‌اله حیاتی در حاشیه نشست قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همچنان میزان مراجعه بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان‌های خوزستان و موارد بستری بسیار بالا است.

او افزود: دلیل عمده این مساله، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است. اگر پروتکل‌های بهداشتی به خوبی و دقیق رعایت می‌شد و اجتماعات گسترده شکل نمی‌گرفت، قطعا اکنون با این حجم گسترده بیماری مواجه نمی‌شدیم.

حیاتی گفت: وضعیت خوزستان بسیار شکننده است. در بیمارستان گلستان اهواز حتی تخت‌های ICU قلب، تخت در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفته و هیچ ظرفیت دیگری باقی نمانده است.

او تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود ۸ هزار نفر در خوزستان فوت شده‌اند و در شبانه روز گذشته نیز ۶۲ نفر فوت شدند.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان با تاکید بر لزوم تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: حضور کارکنان در ادارات باید طبق رنگ‌بندی اعمال شود و نظارت بر اصناف نیز باید به صورت ویژه در دستور کار بازرسان باشد.

او افزود: با وجود تاکید در خصوص سامان‌دهی دست‌فروشان، هنوز دست‌فروشان از سطح شهر اهواز جمع‌آوری نشده‌اند و باید این مساله هر چه سریع‌تر از سوی فرمانداری اهواز پیگیری شود و به سرانجام برسد. نمی‌شود برای اصناف محدودیت اعمال شود اما دست‌فروشان به فعالیت خود ادامه دهند.

حیاتی گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌ها نیز بازدید می‌شود و بانک‌هایی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند پلمب می‌شوند.

او با اشاره به تاثیرات اجرای طرح شهید سلیمانی، بیان کرد: طرح شهید سلیمانی در شناسایی بیماران بسیار مفید است بنابراین باید مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد هر چه سریع‌تر برطرف شود. با توجه به اینکه در آستانه فعالیت مدارس هستیم، واکسیناسیون معلمان نیز باید هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان گفت: سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خصوص تامین امکانات درمانی و پزشکی کمک‌های خوبی داشتند به گونه‌ای که اکنون از نظر تخت و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز کمبودی در استان خوزستان نداریم.

گفتنی این امار برپایه اطلاعات بیمارانی است که با مراجعه به بیمارستان های وقرار گرفتن در فرایند رسمی درمان و بستری اعلام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار