ابلاغ 3 آیین‌نامه اجرایی از سوی معاون اول رئیس‌جمهور

تهران (پانا) - با امضای محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور آیین‌نامه‌اجرایی پرداخت حق بیمه وکلا، واگذاری اعتبار به طرح‌های واحدهای استانی یا موسسات وزارت تعاون و آیین‌نامه اجرایی هزینه کرد منابع مربوط به امور پژوهشی ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ 3 آیین‌نامه اجرایی از سوی معاون اول رئیس‌جمهور

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه ۷ شهریور ۱۴۰۰ به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی درخصوص ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی ماده (۸) قانون تشکیل صندوق حمایت از وکلا و کارگشایان دادگستری درخصوص میزان پرداخت سهم حق بیمه ماهانه وکلا، کارگشایان دادگستری و کانون وکلای دادگستری، با اصلاح این آیین نامه موافقت کرد.

به موجب اصلاحیه مذکور، سهم پرداخت حق بیمه ماهانه بیمه شدگان (وکلا و کارگشایان دادگستری) ۱۱ درصد و سهم پرداخت حق بیمه ماهانه توسط کانون وکلای دادگستری یک درصد تعیین می‌شود.

واگذاری اعتبار به طرح های واحدهای استانی یا موسسات وزارت تعاون

هیئت وزیران در جلسه ۷ شهریور ۱۴۰۰ به منظور سرعت بخشیدن به تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که اعتبار آن‌ها در قالب سایر منابع و از محل منابع تسهیلات بانکی تأمین می‌‌شود، با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر واگذاری اعتبار به طرح‌های واحدهای استانی یا موسسات وزارت فوق موافقت کرد.

براساس این تصمیم، وزارت تعاون مجاز است در هر یک از طرح‌هایی که اعتبار آن از منابع عمومی دولت و سایر منابع، تأمین و برای اجرا به واحدهای استانی یا مؤسسات تابعه و وابسته این وزارت واگذار می‌‌شود، اعتبار مربوط به سایر منابع در اختیار را براساس مفاد ماده (۷۵) قانون محاسبات عمومی کشور و دستورالعمل مربوط و اصلاحیه‌های بعدی آن ابلاغ اعتبار کند.

اصلاح و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی سازوکارهای هزینه کرد منابع مربوط به امور پژوهشی شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت

هیئت وزیران در جلسه ۷ شهریور ۱۴۰۰، به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور موضوع سازوکارهای هزینه کرد منابع مربوط به امور پژوهشی شرکتها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت را اصلاح کرد.

به موجب اصلاح آیین‌نامه فوق، شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسه‌ها می‌توانند حداکثر تا ۱۰ درصد از منابع موضوع این آیین ‌نامه را از طریق دانشگاه‌‏‌ها و مؤسسات پژوهشی که براساس اساسنامه وابسته به وزارتخانه یا سازمان ذی ربط بوده و دارای مجوز از شورای گسترش آموزش‌ عالی هستند، جهاد دانشگاهی و حوزه‌‌های علمیه که دارای مجوز تأسیس و فعالیت هستند، در چهارچوب این آیین‌ نامه هزینه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار