محمدزاده خواستار شد؛

لزوم آمادگی برای تداوم آموزش‌‌های مجازی و تلویزیونی

سرپرست آموزش و پرورش تلاش‌های زیادی از صف تا ستاد داشته است و آموزش و پرورش را خیلی خوب می‌شناسند

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت که امیدواریم با رفع موانع و مشکلات و واکسیناسیون همگانی، آموزش حضوری دوره‌های سوادآموزی را برگزار کنیم و در عین حال باید آمادگی لازم را جهت تداوم آموزش‌‌های مجازی و تلویزیونی نیز داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۲۱۱۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم آمادگی برای تداوم آموزش‌‌های مجازی و تلویزیونی

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، سیزدهمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان در سال جاری به ریاست شاپور محمدزاده برگزار شد، وی در آغاز جلسه ضمن تبریک هفته دولت گفت: در هفته دولت هستیم و بخصوص 8 شهریور که سالروز شهادت رجایی و باهنر، شهدای تعلیم وتربیتی ما هستند و منشاء خیر و برکت بسیار زیادی در حوزه تعلیم و تربیت بودند ،یاد این عزیزان را گرامی می داریم و به تمام همکاران ، هفته دولت و روز کارمند را تبریک می گویم.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به مناسبت هفته دولت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده گفت: در سال 1399 تعداد 184322 نفر در دوره سوادآموزی، 84703 نفر دوره تحکیم سواد و 98008 نفر در دوه انتقال و در مجموع 367033 نفر به عنوان حجم فعالیت سالانه سازمان تعیین و به استان ها ابلاغ شد. لیکن با توجه به حاد شدن شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور در نیمه دوم رسماً با مراجع ذی ربط کاهش 20 درصدی حجم منعکس شدکه خوشبختانه با تلاش و کوشش مجموعه همکارانمان در سوادآموزی شهرستان ها، استان و ستاد در پایان سال در مجموع 295021 نفر برابر 80.37 درصد دوره ها جذب شده بنا بر این 80.37 درصد از حجم ابلاغی تحقق یافته است.

وی همچنین در خصوص عملکرد دوره های سوادآموزی بر حسب جنسیت و سکونت افراد توضیح داد و گفت: از مجموع افراد جذب شده تعداد 247825نفر برابر 84 درصد از سوادآموزان تحت پوشش را زنان و تعداد 47196 نفر برابر 16 درصد را مردان تشکیل می دهند و تعداد 149967نفر برابر 50.84 درصد از سوادآموزان تحت پوشش در مناطق شهریور تعداد 145054 نفر برابر 49.16 درصد در مناطق روستایی ساکن هستند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن تبریک انتصاب علیرضا کاظمی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: آقای کاظمی فردی نام آشنا و خوش نام است، عزیزی است که تلاش های زیادی از صف تا ستاد داشته اند و آموزش و پرورش را خیلی خوب می شناسند و حضور ایشان حتما منشاء خیر و برکت برای نظام تعلیم و تربیت است.

محمد زاده در ادامه به بحث ابلاغ آیین نامه اجرایی مدارس پرداخت و توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: دوستان توضیح دادند قبلا هم عرض کردم که آیین نامه اجرایی مدارس به مثابه قانون اساسی و نقشه اجرایی و کاربردی برای مدیران مدارس است و کار مدیر مدرسه را در مدیریت و اداره واحد آموزشی مدرسه راحت تر می کند. امیدوارم در مواردی که در این آیین نامه در مورد حوزه سوادآموزی تعیین تکلیف شده و جز وظایف مدیران مدارس است باعث شود فعالیت های حوزه سوادآموزی در مدرسه نسبت به گذشته پر رونق تر شود و جدی گرفته شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه به گزارش آسیب شناسی آموزش های مجازی در دوران کرونا که توسط مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری تهیه شده اشاره و توضیحاتی را ارائه کرد.

محمد زاده در ادامه جلسه، با تاکید بر استمرار آموزش های دوره های سوادآموزی به بحث واکسیناسیون افراد بالای 30 سال بر اساس برنامه ستاد کرونا اشاره و تاکید کرد که در حد امکان امیدواریم که با رفع موانع و مشکلات و واکسیناسیون همگانی، آموزش حضوری دوره های سوادآموزی را برگزار کنیم و در عین حال باید آمادگی لازم را جهت تداوم آموزش‌‌های مجازی و تلویزیونی نیز داشته باشیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار داشت: سامانه سوادآموزی منبع آمار و اطلاعات ما است و باید پیگیری ها و نظارت های مداوم انجام گیرد تا اطلاعات ما به درستی در این سامانه ثبت شود.

محمدزاده با قدردانی از گزارش های ارائه شده توسط اعضای جلسه به اهمیت بزرگداشت 17 شهریور ماه روز جهانی سوادآموزی تاکید و مطالب و رهنمودهایی را در راستای برگزاری این روز ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار