معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

در وضع فعلی دانش‌آموزان بی بضاعت، دفتر و خودکار لازم ندارند

تبریز(پانا)-جلسه هماهنگی پویش همکلاسی مهربان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و نمایندگان برخی ارگان‌ها برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
در وضع فعلی دانش‌آموزان بی بضاعت، دفتر و خودکار لازم ندارند

طاهرعلمی ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای باهنر و رجایی که دو نفس مطمئنه و چراغ راه جوانان بودند،گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی، بسیاری از دانش آموزان نیاز به یاری دارند. در آذربایجان شرقی بیش از 21 هزار یتیم و بی سرپرست داریم که پویش همکلاسی برای شناسایی و کمک به این دانش آموزان است.

وی افزود: اگر خرید کتاب از طرف بعضی دانش آموزان انجام نگیرد منجر به ترک تحصیل آن ها می شود و بهتر است از ابتدا جلوی این موضوع گرفته شود. یکی از دغدغه های آموزش و پرورش این است که مسائل فقر دانش آموزانش بسیار زیاد است که بعضا به خودکشی ختم می شود.

علمی گفت: تاکنون کمک های معیشتی به دانش آموزان داده می شد ولی نیاز امروز دانش آموز مداد و خودکارو... نیست.با توجه به تاکید دولت بر حضوری برگزارشدن کلاس ها در سال تحصیلی جدید، نگرانی خانواده ها در این نوع آموزش رفع خواهد شد، ولی اگر تدریس غیرحضوری ادامه یابد دانش آموزان کم بضاعتی خواهند بود که تبلت و گوشی نیاز خواهند داشت، که تامین آن از عهده دولت خارج است و باید از ظرفیت خیرین و ... استفاده شود.

او ضمن تاکید بر نیازهای دانش آموزان افزود: مرکز نیکوکاری تربیت در آموزش و پرورش 4 سال است که فعالیت می کند و فروشگاهی برای نیازمندی های دانش آموزان بی بضاعت ایجاد شده است. همچنین لوازم التحریر به ارزش 150میلیون تومان برای 700نفرازدانش آموزان آماده و تا آغاز سال تحصیلی جدید پخش می شود.

وی ادامه داد: احسان به معنی آن است که احتیاجات دانش آموزان و هر آنچه در پیشرفت آنان کمک کند در سفره احسان قرار گیرد.

در این جلسه رئیس بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به برنامه های اصلی کانون ها، گفت: یکی از اصلی ترین برنامه های کانون ها تهیه 50 بسته لوازم التحریر از هر کانون برای دانش آموزان است. ما هم اکنون باید برای پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی هزینه کنیم چه بسا که هزینه های بعدی به مراتب بیشتر خواهد بود. پس پیشگیری از این راه ها و هدایت به راه های درست بسیار مفیدتر است، چرا که جامعه هدف ما بیشتر دانش آموزان است.

در ادامه این جلسه مطرح شد که در آذربایجان شرقی بیش از 21هزار دانش آموز بی سرپرست وجود دارد که 3500 نفر از آنان در تبریز است که برای تامین نیازهای 50درصد از آنان به کمک خیرین و سازمان ها نیاز است. همچنین در طرح مهربانی مهر هلال اهمر سهمیه آذربایجان شرقی 7هزار بسته است که از آن 300 بسته به عنوان کمک به استان ایلام ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: سازمان دانش آموزی و معاونت پرورشی نزدیک 40 سال است که جشن عاطفه ها و نیکوکاری را با همکاری کمیته امداد برگزار می کند. چرا که برای دانش آموزان نیازمند شکل توزیع اقلام و سهمیه اختصاصی مهم است.

صمد علیزاده ادامه داد: برای دانش آموزان شهر تبریز 1000 بسته لوازم التحریر آماده شده است که برای شناسایی این دانش آموزان بی بضاعت مرجع اصلی را مدیران مدارس می دانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار