11 پروژه مرتبط با بازگشایی مدارس تشریح شد

اولین اصل بر هر اقدام بحث ایمنی دانش‌آموزان است/آموزش حضوری که هدف اصلی پروژه مهر است به تدریج آغاز می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس از مهرماه با وجود شرایط کرونایی توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
11 پروژه مرتبط با بازگشایی مدارس تشریح شد

علیرضا کمرئی در شبکه یک سیما درباره بازگشایی مدارس اظهار کرد: موضوع بازگشایی مدارس یک موضوع تاثیرگذار برای خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان است لذا باید به آن توجه ویژه ای شود.

وی افزود: پروزه مهر مجموعه اقداماتی است که در آموزش و پرورش برای ساماندهی کارهای بازگشایی مدارس آغاز می‌شود که خود یک پروسه طولانی است و اداره مدارس را سازمان می‌دهد. در سال تحصیلی جدید 11 پروژه مرتبط با بازگشایی مدارس داریم که برمبنای آن عمل خواهیم کرد.

کمرئی با تشریح این 11 پروژه بیان کرد: استراتژی آغاز سال تحصیلی که ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی است یکی از این نکات است؛ می‌توانیم در برخی از استان‌ها آموزش را حضوری داشته باشیم درست است این موضوع اصل و اساس است اما الزام نیست که در هر شرایطی به سمت آموزش حضوری برویم چراکه ایمنی دانش‌آموزان مدنظر است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نکته دوم این است باید سازمان مدارس را برای ارائه خدمات آماده کنیم، بحث شبکه شاد نیز در این بین مطرح است که آموزش مجازی، مدرسه تلویزیونی و راه اندازی آن از اول مهرماه با فراگیری 98 درصدی از جمله موارد قابل اهمیت دیگر است.

وی درباره اینکه آیا با این 11 برنامه در تمام مدارس می‌توان شیوه نامه بهداشتی را اجرا کرد افزود: در این شرایط به مسائل بازگشایی مطلق نمی‌توانیم نگاه کنیم اولین اصل بر هر اقدام بحث ایمنی دانش‌آموزان است و آموزش و پرورش اولین اصل را این موضوع قرار داده است.

کمرئی عنوان کرد: آموزش و پرورش در این میان به حق ایمنی و سلامت و حق دانش‌آموز برای تربیت نگاه می‌کند و در برنامه ریزی دو اصل را در کنار هم می‌بیند. آموزش حضوری که هدف اصلی پروژه مهر است به تدریج آغاز می‌شود، سیستم آموزشی برای آموزش حضوری طراحی شده و در 18 ماه گذشته بسترهای مختلف دیگری را برای آموزش غیرحضوری تجربه کردیم و آموزش و پرورش در اقداماتی بی نظیر شرایط آموزش مجاری را در شاد فراهم کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در حال بررسی مشکلات شبکه شاد است که بخشی به زیرساخت‌ها مربوط است و باید به تدریج حل شود سعی می‌کنیم به میزانی که قادر است و امکانات اجازه می‌دهد ضرورت‌ها را برای بازگشایی مدارس فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار