رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه:

بیش از 28 هزار نوآموز کلاس اولی سنجش سلامت شدند

کرمانشاه(پانا)- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد تاکنون بیش از 28 هزار نفر از نوآموزان کلاس اولی در طرح سنجش سلامت شرکت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۱۰۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 28 هزار نوآموز کلاس اولی سنجش سلامت شدند

علی محمدبیگی با بیان این‌که پیش بینی می‌شود امسال حدود 32 هزار نوآموز کلاس اولی در سطح استان داشته باشیم، گفت: تاکنون 31 هزار و 400نفر معادل 98.5 درصد دانش‌آموزان برای شرکت در طرح سنجش سلامت نوبت‌ گرفته‌اند.

وی افزود: تاکنون 28 هزار و 55 نفر از نوآموزان کلاس اولی استان، شامل حدود 90 درصد افرادی که نوبت گرفته‌اند، در طرح سنجش سلامت شرکت کرده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت موجود در استان را 23 پایگاه غربالگری ثابت و 13 پایگاه سیار و یک پایگاه تخصصی تست هوش عنوان کرد و اظهار کرد: نوآموزانی که در غربالگری‌های اولیه مشکوک به مشکل تشخیص داده شوند، جهت غربالگری‌های تخصصی به درمانگاه‌های دولتی و خصوصی ارجاع می‌شوند.

محمدبیگی عنوان کرد: در پایگاه‌های سنجش سلامت دانش‌آموزان از نظر شاخص‌های آمادگی تحصیلی، بینایی، اختلال رفتاری، اختلال گفتاری، مشکلات دهان و دندان و... مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نبود مشکل به مدارس معرفی می شوند.

این مقام مسؤول خاطرنشان ساخت: از والدینی که تاکنون نسبت به ثبت نام فرزندان کلاس اولی خود در مدارس اقدام نکرده‌اند درخواست می‌شود تا برای ثبت نام اولیه و معرفی و ارجاع به پایگاه های سنجش سلامت به مدارس مراجعه کنند، زیرا تنها کلاس اولی‌هایی در مدارس ثبت نام نویسی نهایی خواهند شد که در طرح سنجش سلامت شرکت کرده باشند.

گفتنی است، طرح سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی از اوایل تیر ماه آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار