رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان:

سمنان شرایط فعالیت صنایع آب‌بر را ندارد

سمنان (پانا) - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به تشدید کم‌آبی در این استان گفت برای جبران کم آبی سمنان باید به طور جدی از فعالیت صنایع آب‌بر جلوگیری شود.

کد مطلب: ۱۲۱۰۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
سمنان شرایط فعالیت صنایع آب‌بر را ندارد

علی‌اصغر جمعه‌ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: کم آبی استان سمنان سابقه دیرینه دارد اما تاکنون به طوری جدی و دقیق با آن مبارزه نشده است.

وی افزود: اکنون شدت کم‌آبی در استان سمنان بسیار تشدید شده است و بخش‌های مختلف به ویژه صنعت، معدن و کشاورزی باید تحت تاثیر این شرایط فعالیت خود را تغییر دهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: اکنون باید برای تامین آب صنایع موجود تدابیر لازم از طریق آبخیزداری یا انتقال آب از منابع مورد تایید کارشناسان اندیشیده شود و جایی برای آغاز کار فعالیت صنایع آب‌بری مانند فولاد یا پتروشیمی نیست.

جمعه‌ای بیان کرد: بر اثر بی تدبیری، اکنون صنایع آب بری مانند فولاد در استان فعالیت دارد که در خشکسالی فعلی جایز نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: تصمیم‌گیری درمورد فعالیتهای صنعت و کشاورزی باید بر اساس ظرفیت‌های هر سرزمین انجام شود و الگوی کشت و محصولات کشاورزی استان سمنان نیز باید بر اساس شرایط کنونی اصلاح شود.

در استان سمنان سالانه حدود یک میلیارد و ۲۴۸ میلیون مترمکعب آب تولید می شود که هفت درصد از آن در بخش خانگی، ۸۸.۹ درصد در بخش کشاورزی و بقیه در بخش صنعت به مصرف می‌رسد.

کمبود مخزن آب سالانه در این استان حدود ۱۳۰ میلیون متر مکعب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار