امام جمعه سمنان:

کانون‌های فرهنگی هنری در تراز مساجد انقلاب اسلامی باشد

سمنان میزبان نشست علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) است

سمنان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد باید در تراز مساجد انقلاب اسلامی باشد و برای رسیدن به این هدف باید این فعالیت‌ها آسیب‌شناسی شود.

کد مطلب: ۱۲۱۰۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی هنری در تراز مساجد انقلاب اسلامی باشد

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در دیدار با فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان سمنان و تعدادی از مسئولان این ستاد در دفتر امام جمعه سمنان با تاکید بر لزوم آسیب شناسی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: این امر برای توجه به ارتقاء بهره وری فعالیت ها ضروری است.

وی، مهمترین هدف در این آسیب شناسی را ارتقاء بهره وری در فعالیت کانون های مساجد بیان کرد و ادامه داد: با توجه به فعالیت جوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد انتظار است بهره وری لازم را در فعالیت های فرهنگی هنری کانون ها شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر خواستار تامین سرانه مورد نیاز کانون های فرهنگی هنری شد و تاکید کرد: نبود سرانه مناسب انگیزه های فعالیت را کاهش می دهد و باید مسئولان برای برقراری مجدد سرانه کانون های فرهنگی هنری مساجد اقدامات لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام مطیعی با اشاره به لزوم توجه به مطالعه و کتابخوانی در جامعه، وجود کتاب های مناسب در کتابخانه های مساجد را ضروری دانست و گفت: فرهنگ کتابخوانی در جامعه خیلی سست شده است.

وی، به مجازی شدن بسیاری از فعالیت ها از جمله وجود کتابخانه های مجازی گفت: رویکردها باید تغییر کند و به کتابخانه های مجازی نیز باید توجه شود.

امام جمعه سمنان با تاکید بر توجه به صحیفه سجادیه و نیز نهج البلاغه در جامعه و فعالیت های فرهنگی تاکید کرد: صحیفه سجادیه و نهج البلاغه در جامعه غریب است و در فعالیت های مساجد باید به این دو کتاب ارزشمند نیز توجه ویژه ای شود.

حجت الاسلام مطیعی، خواستار فعال شدن شورای قرآنی استان شد و افزود: در فعالیت های قرآنی از کارهایی که باید صورت گیرد اجرای طرح نهضت روان‌خوانی قرآن کریم است و در این خصوص باید آموزش روان خوانی را در جامعه توسعه دهیم.

سمنان میزبان نشست علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) است

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز در این نشست از برگزاری نشست علمی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در استان سمنان خبر داد.

حجت الاسلام سیدعلی موسوی افزود: سمنان دومین سال است که میزبان برگزاری نشست علمی این کنگره خواهد بود و این نشست در نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد.

وی در تشریح برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان افزود: در استان سمنان ۲۶۴ کانون فعالیت دارد که از این تعداد ۱۰۰ باب روستایی و ۱۶۴ کانون شهری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد چراغ فرهنگ و هنر را در دورترین نقاط استان سمنان روشن نگه داشته اند، اضافه کرد: در این کانون ها ۸۵ باب کتابخانه وجود دارد.

حجت الاسلام موسوی، برگزاری طرح سه شنبه های تکریم را از دیگر برنامه های این کانون ها برشمرد و افزود: این طرح امسال با عنوان "شکوه مادری" ویژه مادران شهید دارای دو شهید به بالا برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار