آغاز فعالیت رسمی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور؛

رای بالای نمایندگان به وزرا بی‌سابقه بود

حسینی: مردم تحمل نزاع و تنش را ندارند، باید همکاری‌ها ادامه یابد/ رای بالای نمایندگان نشان خوبی برای تعامل دولت و مجلس است/ امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد چرا که کشور در شرایط سخت و دشواری هست

تهران (پانا) - سیدمحمد حسینی، معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس با حضور در معاونت امور مجلس به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
رای بالای نمایندگان به وزرا بی‌سابقه بود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری، سیدمحمد حسینی صبح امروز شنبه با حضور در معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری فعالیت خود را به طور رسمی کار خود را آغاز کرد. وی بعد از ورود در دفتر کار خود نشستی خصوصی با حسینعلی امیری معاون سابق داشت.

حسینی بعد از این نشست در جمع خبرنگاران گفت: بنده از صبح شنبه سی‌ام مرداد کار خود را آغاز کردم. جمعه شب حکم بنده صادر شد زمانی که در اوج کار معاونت پارلمانی بود، با توجه به اینکه بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس مطرح بود، فرصتی نشد که در خدمت آقای امیری برسم. صبح شنبه برای رای اعتماد به مجلس رفتم و بعد از آن هم با توجه به جلساتی که داشتیم، فرصت نشد از تجربیات ارزشمند جناب دکتر امیری استفاده کنیم. امروز مجالی هست که در خدمت آقای دکتر باشیم که از دوستان قدیمی هستند، چون در شورای نگهبان و قوه قضاییه هم مناصب و مسئولیت‌های خطیری داشتند و از ایشان قول گرفتیم در آینده هم این ارتباط برقرار باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه همیشه بین مدیران قبل و بعدی گسست به وجود می‌آید و انتقال تجربیات صورت نمی‌گیرد، درباره فعالیت‌های معاون امور مجلس گفت: بیش از یک سال است که مجلس جدید کار خود را آغاز کرده و نیاز هست که ما بدانیم که طرح‌ها و لوایح و بودجه چیست و نمایندگان چه انتظارات و مطالباتی داشته و دارند. علاوه بر این آخرین وضعیت را باید بدانیم که بتوانیم کار را ادامه دهیم. ما نباید کار را از صفر شروع کنیم از این جهت از دکتر امیری خواستیم که در تعامل باشیم و ایشان هم با حسن ظن و با احساس تعهد و مسئولیتی که دارند، قرار شد که با ما همکاری داشته باشند و از تجربیات ایشان استفاده کنیم.

حسینی با بیان اینکه مجلس در مسائل مختلف با دولت در ارتباط است که نمونه آن رای نمایندگان به وزیران پیشنهادی است، از رای بالای نمایندگان به وزیران دولت قدردانی و اظهار کرد: این بالاترین آرا در این مجلس نسبت به وزیران است که به اغلب وزیران بیش از ۲۰۰ رای دادند و ۲۷۷ رای به وزیر دادگستری بی‌سابقه یا کم سابقه است که یک رکورد خوبی هست و نشان خوبی برای تعامل دولت و مجلس است. همانطور که در جلسات مشاهده کردید، نمایندگان با دقت و سختگیری مسائل را مطرح کردند. برای مثال در دوره قبل نسبت به وزیر اطلاعات کمتر وارد بحث می‌شدند در حالی که این بار با جدیت ابهامات خودشان را گفتند. شائبه‌ها و مسائل مالی را مطرح کردند و وزرا هم توضیح دادند.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور هم در سخنان پایانی خودشان با قاطعیت گفتند که درباره تک تک وزیران استعلام گرفتیم و از این جهت نگران نباشید، از یک مرجع نبوده هم از وزارت اطلاعات هم از اطلاعات سپاه و جاهای دیگر و اگر بر فرض هم متوجه شویم که در جایی تخلفات و اشکالات و ایرادات اساسی بوده، برخورد می‌کنیم و رودربایستی و ملاحظه در کار نخواهد بود.

وی ضمن تشکر مجدد از نمایندگان ابراز امیدواری کرد این همکاری ادامه داشته باشد چرا که کشور در شرایط سخت و دشواری هست و مردم تحمل نزاع، کشمکش و تنش را ندارند. امیدواریم هر سه قوه با هم کار کنند و نقش معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور و معاونت‌های پارلمانی وزارتخانه‌ها در این پیوند بسیار مهم است که بتوانیم با تفاهم با یکدیگر مطالبات مردم را تامین کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار