مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مهم‌ترین نقش سازمان دانش‌آموزی، تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

اصفهان ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: سازمان دانش‌آموزی یک سازمان فعال و پویا و دارای پتانسیل‌های مناسب است، کسب رتبه‌ها در زمینه‌های مختلف در این سازمان نیز نشان از اقدامات تأثیرگذار آن دارد و امیدوارم این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین نقش سازمان دانش‌آموزی، تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است

جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان با حضور محمد اعتدادی مدیرکل آموزش وپرورش، مهدی اسماعیلی معاون پرورشی و فرهنگی , سید محمد میرپور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، عباس زهیری ریاست سازمان دانش آموزی استان اصفهان و محمدرضا ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل استان اصفهان در ساختمان جلسات اداره کل آموزش و پروش استان اصفهان برگزار شد.

محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: جلسات شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی باید به صورت فصلی برگزار شود. این جلسات مغز متفکر سازمان دانش آموزی است و در آن تصمیمات خوبی گرفته می شود.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش نقش تربیت عمومی دانش آموزان را برعهده دارد، سند تحول هم بر نقش تربیت اجتماعی تاکید دارد و تربیت اجتماعی مکمل تربیت عمومی است و ما برای انجام تربیت عمومی دانش آموزان مسئولیت داریم و در حوزه سازمان دانش آموزی هدف تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

محمد اعتدادی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا وظیفه اصلی سازمان دانش‌آموزی مسدود شده و امیدوارم هر چه سریع‌تر بتوانیم به شرایط گذشته بازگردیم تا شاهد فعالیت‌های تأثیرگذار سازمان دانش‌آموزی باشیم و این سازمان با قدرت و قوت به کار خود ادامه دهد.

در ادامه مهدی اسماعیلی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حوزه تشکل های دانش آموزی قرار بر این شد که بیشتر و بهتر و با کیفیتی مناسب تر از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی، هلال احمر، بسیج دانش آموزی و سازمان دانش آموزی استفاده شود که اتفاقات خیلی خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: یکی از کارهای انجام گرفته در این زمینه ایجاد مراکز نیکوکاری با همکاری کمیته امداد است که حدود بیست مرکز نیکوکاری در مناطق استان تشکیل شده است و این حرکت باعث شده در استان اصفهان 5 میلیارد کمک برای دانش آموزان نیازمند جمع آوری شود.

اسماعیلی تصریح کرد: انشالله بتوانیم هرچه بهتر از ظرفیت این تشکل دانش آموزی استفاده کنیم.

عباس زهیری ریاست سازمان دانش آموزی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: بسته تحولی که سال گذشته از طرف وزارت آموزش و پرورش ارسال شده بود، بسته بسیار جامعی بود. برای ایجاد رفتار مناسب باید به دانش آموزان آموزش داده می شد و ما می توانستیم با دادن نقش اجتماعی به دانش آموزان این ماموریت را به سرانجام برسانیم.

زهیری تصریح کرد: این بسته بر اساس دانش آموز باوری، دانش آموز یاوری و دانش آموز محوری بود.

وی ادامه داد: سه بسته پیش بینی شده بود که استان اصفهان توانست با تمام ظرفیت خود تمام بسته ها را به نحو احسن انجام دهد، در رابطه با خبرگزاری پانا امین ترین جایگاه خبرگزاری که در آموزش و پرورش است، خبرگزاری پانا است. هدف آن در رابطه با اطلاع رسانی و رسانه های جمعی است که به دانش آموزان طریقه انجام فعالیت های خبری آموزش داده شود و ما بتوانیم به شعار هر مدرسه یک خبرنگار برسیم و بسته سوم در مورد مجلس دانش آموزی بود.

همچین زهیری از اقدامات صورت گرفته در سازمان دانش آموزی در طی یک سال اخیر گزارشی ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار