اهدای پروتز «اندام مصنوعی» پای راست به نوجوان ۱۴ ساله هرمزگانی

هرمزگان(پانا)- به همت دو پزشک جوان هرمزگانی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان، پروتز «اندام مصنوعی» پای راست به امیر حسین، دانش آموز ۱۴ ساله رودانی اهدا شد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
اهدای پروتز «اندام مصنوعی» پای راست به نوجوان ۱۴ ساله هرمزگانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، امیر حسین چهارده ساله رودانی معلول مادرزادی از ناحیه دو دست و پای راست با کمک و مساعدت دو پزشک ارتوپد فنی، جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، کارکنان بیمارستان امام علی (ع) رودان، دانشجویان واحد پیام نور رودان و جمعی از همشهریان از زمین بلند شد و با لباس و کفش ورزشی گام برداشت.

متخصص ارتوپد فنی گفت: امیرحسین معلول مادرزادی است که پس از معاینات و بررسی لازم کاندید پای مصنوعی راست شد و در مدت زمان مشخص پروتز ساخته شده بر روی پای این نوجوان فیکس و این نوجوان موفق به راه رفتن شد.

دکتر رضا عبادی فر افزود: این پروتز (اندام مصنوعی) پای راست زیر زانو با مشخصات مدولاری (قطعات دار) با پنجه ۶ محوره از جنس کربن سولئوس از کمپانی CPI است که هزینه تهیه و ساخت آن بالغ بر ۴۲۰ میلیون ریال شده‌است.

نماینده کارکنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان که یکی از حامیان مالی درمان این نوجوان است در این خصوص گفت: در این اقدام خداپسندانه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی، کارکنان بیمارستان امام علی (ع) رودان، دانشجویان واحد پیام نور رودان و جمعی از شهروندان با پرداخت هزینه ای بالغ بر یکصد میلیون ریال و همچنین دو پزشک خیر دکتر رضا عبادی فر و دکتر سعید عباسی متخصصین ارتوپدی با تامین مابقی هزینه بالغ بر ۳۲۰ میلیون ریال این پروتز را تامین کردند.

خادمی عنوان کرد: امیر حسین اهل و ساکن روستای اسلام آباد رودان فرزند اول خانواده با داشتن یک خواهر ۸ ساله و دو خواهر دوقلوی یک و نیم ساله تا کنون به دلیل مشکلات مالی قادر به تهیه پای مصنوعی مناسبی نبوده و با همت خیرین اولین قدم های خود را برای داشتن زندگی جدید برداشت.

خبرنگار پانا: محمدعباسی دومشهری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار