سام صالحی بختیاری:

یکی از مشکلات اصلی فیلمسازان جوان نداشتن بودجه کافی است

اصفهان(پانا) - یک نوجوان مستندساز که در ساخت فیم کوتاه هم فعالیت دارد، تاکید کرد فیلم کوتاه فرصت خوبی برای بیان مشکلات و واقعیت‌های جامعه است،فرهنگ و هویت ایرانی در حال فراموشی است و تنها هدف جلوگیری از این اتفاق تلخ و ناگوار است.

کد مطلب: ۱۲۱۰۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
یکی از مشکلات اصلی فیلمسازان جوان نداشتن بودجه کافی است

امروزه در خیابان ها هر کسی با یک دوربین کارگردان و فیلم ساز است و همه در حال تولید محتوا، اما چند درصد از این محتوا سودمند و ارزش ساز است و چند درصد از آن سعی در انحطاط مخاطب دارد.
در چند دهه اخیر به دلیل برخی مشکلات و تغییر سلیقه مخاطبان و مشغله های زندگی محتواهای بی هدف و فاقد ارزش هنری بیشتر از محتوایی که مخاطب را به فکر واداشته و هدف آن تعالی ذهن مخاطب است مورد استقبال قرار گرفته اند.
امروز در گوشه ای از شهر اصفهان با سام صالحی بختیاری و یاسین بختیار قلعه تکی دو نوجوان مستعد دغدغه مند و فعال در عرصه ساخت فیلم و مستند کوتاه هستند گفتگو کردیم. از آن ها در مورد اهدافشان پرسیدم و از مشکلات و سختی‌ های کارشان برایمان گفتند.
سام صالحی بختیاری گفت: «فیلم کوتاه فرصت خوبی برای بیان مشکلات و واقعیت های جامعه است،فرهنگ و هویت ایرانی در حال فراموشی است و تنها هدف ما جلوگیری از این اتفاق تلخ و ناگوار است. هنر و رسانه بستر خوبی برای شناسایی فرهنگ غنی و ناب ایرانی به جهانیان است.»
در ادامه یاسین بختیار قلعه تکی گفت: «مدتی است به خاطر داشتن علاقه و ایده هایی نو رو به فیلمسازی آورده ایم و در این راه دست به چندین تجربه متنوع زده ایم. با اینکه راه زیادی طی نکرده ایم و هنوز مسیر بسیاری باقی است، اما تا همین جای کار هم سختی های زیادی متحمل شده ایم.»
در ادامه سام صالحی تاکید کرد: «از کمبود بودجه گرفته که گاهی فیلم مد نظرمان با دو یا حتی یک ملیون تومان هم امکان ساخته شدن داشت، اما هزینه جور نشده است. اینها همگی از مشکلات پیش روی ما بوده است با این حال هنوز امید بسیاری به هموار شدن شرایط داریم و با تمام توان ادامه می دهیم.»

این کارگردان جوان تاکید کرد: «متاسفانه میل مخاطب به سمت فیلم های سرگرم کننده محض رفته است و آثار هدفمند و پیام محور جایگاه و ارزش خود را از دست داده اند ولی ما به کار خود ایمان داشته و این راه را با تمام سختی ها ادامه می‌دهیم.»

فیلم کوتاه (راز گل سرخ) جدیدترین اثر ساخته شده توسط این دو نوجوان خلاق است و به زودی جهت شرکت در جشنواره های فیلم داخلی و بین‌المللی اکران می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار