راه اندازی ۱۸ هنرستان هنرهای زیبا در ۱۵ استان کشور

تهران (پانا) - کتاب بررسی آموزشگاههای آزاد هنری منتشر شد و کتاب آسیب شناسی هنرستان های هنرهای زیبا به زودی منتشر می شود.

کد مطلب: ۱۲۱۰۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی ۱۸ هنرستان هنرهای زیبا در  ۱۵ استان کشور

علی اکبر صفی پور، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: در این دوره به منظور بررسی وضعیت آموزش هنر در هنرستان ها، آموزشگاههای آزاد هنری و آموزش های مهارتی فرهنگ و هنر مطالعات و پژوهش هایی انجام و منتشر شد.

صفی پور در ادامه گفت: آسیب شناسی هنرستان های هنرهای زیبا، بررسی آموزش های مجازی هنر در جهان و ارائه مدل عملیاتی برای ایران، استانداردهای مهارتی کار و دانش حوزه فرهنگ و هنر، بررسی رویه ای، محتوایی و فضایی آموزشگاههای هنری ایران، تاریخ هنرستان موسیقی از ۱۲۹۷ تا ۱۳۹۷ و هنرستان میرک تبریز به مناسبت یکصد سالگی این هنرستان ها، مجموعه کتاب های مهارت آموزی کار و دانش در حوزه فرهنگ و هنر از جمله پژوهش ها و مطالعاتی است که به منظور ثبت و مستندسازی تاریخ آموزش هنر و همچنین آسیب شناسی و ارزیابی وضعیت هنر در هنرستان ها، آموزشگاه ها و آموزش های مهارتی و کار و دانش فرهنگ و هنر انجام شده است. این مطالعات جنبه مستندنگاری و آسیب شناسی دارد و می تواند در مدیریت و برنامه ریزی برای آموزش هنر مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری با تاکید بر توسعه کمی و کیفی هنرستان های هنرهای زیبا گفت: در چهار سال اخیر ۱۸ هنرستان در ۱۵ استان راه اندازی شده است یا تا مهرماه امسال کار خود را آغاز می کنند. همچنین در بعضی از هنرستان ها که از سال های پیش فعالیت می کنند بنابر ضرورت و نیاز و با توجه به قابلیت هنرستان ها رشته های جدیدی اضافه شد.

هنرستان هنرهای زیبای دختران قشم(نمایش و نقاشی)، گرگان(سینما و موسیقی)، قزوین(نمایش و موسیقی، گرافیک، نقاشی)، ساری (نقاشی و موسیقی)، کرمان(موسیقی، نمایش، نقاشی)، ایلام(نمایش، نقاشی، موسیقی)، بجنورد(سینما و نمایش)، هنرستان هنرهای زیبای پسران ایلام(نمایش و موسیقی)، هنرستان هنرهای زیبای پسران بروجرد(موسیقی، گرافیک، نمایش)، سنندج(سینما، نمایش، موسیقی، گرافیک، انیمیشن)، شهرکرد(سینما، نمایش) و قزوین(موسیقی، نمایش، گرافیک، انیمیشن) از سال ۱۳۹۶ تاکنون راه اندازی شده است.

همچنین هنرستان های هنرهای زیبای دخترانه جیرفت، ارومیه، مشهد، زنجان و هنرستان های هنرهای زیبای پسرانه جیرفت و هنرستان هنرهای زیبا کاشان راه اندازی شده است و از مهرماه امسال فعالیت خود را آغاز می کنند. بنابراین از مهرماه سال جاری ۵۶ هنرستان هنرهای زیبا در کشور فعالیت می کنند.

در این دوره رشته های نمایش و موسیقی در هنرستان هنرهای زیبای دختران اردبیل، موسیقی، نمایش و نقاشی در هنرستان دختران کرمان، رشته موسیقی در هنرستان دختران بوشهر، رشته موسیقی در هنرستان هنرهای زیبای پسران شهرضا به رشته های قبلی این هنرستان ها اضافه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار