مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تاکید کرد:

«قانون شکنی» خروج از مکتب عاشورا است

سمنان (پانا) - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه کسی نمی‌تواند به بهانه عزاداری بر خلاف قانون و قواعد مسلم کشور عمل کند، گفت: قانون شکنی خروج از مکتب عاشورا است.

کد مطلب: ۱۲۰۹۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
«قانون شکنی» خروج از مکتب عاشورا است

حجت‌الاسلام عباس عبدالهی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه طبق جمع بندی نظارت‌ها و ارزیابی‌ها رعایت پروتکل‌ها توسط هیئات استان سمنان دو برابر رعایت عمومی بود، تاکید کرد: تبلیغات اسلامی از ۱۵ روز قبل از حلول ماه محرم در تمام شهرستان‌های هشت گانه استان، حضور و شهرستان به شهرستان سه همایش برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه همایش هیئت‌های مذهبی، علما و وعاظ و همایش مبلغان بانوی فعال مذهبی از جمله این برنامه‌های توجیهی هستند، افزود: در این سلسله جلسات و همایش‌های ۲۰ گانه قبل از ماه محرم تمام فعالان عرصه عزاداری سیدالشهدا(ع) چه در قالب‌های سنتی و چه در قالب مجالس نوین، توجیه شده و نسبت به خطوط قرمز و آئین نامه برگزاری جلسات عزاداری که از طرف وزیر کشور و ستاد کرونا ابلاغ شده بود، توجیه شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با عنوان این مطلب که از شب نخست ماه محرم نیز تیم‌های بازرسی سازمان تبلیغات اسلامی به صورت گروهی و انفرادی گاه به صورت مستقل و گاه در معیت نماینده دادستان، شبکه بهداشت و نماینده فرماندار به سرکشی مراسم صبح و شب در تمام سطح استان پرداخته‌اند، ابراز داشت: ۶۰ نیروی سازمان تبلیغات در بازرسی‌ها حضور و در مجموع یک هزار و ۲۰۰ بازرسی و سرکشی میدانی توسط اداره کل صورت گرفته است.

عبدالهی با بیان اینکه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد مراسم و هیئت‌ها به آئین نامه ابلاغی وزیر کشور عمل کرده‌اند که این مساوی با دو برابر رعایت‌های عمومی در جامعه محسوب می‌شود، بیان داشت: در این سرکشی‌ها موارد متعددی به صورت تذکر شفاهی و موارد معدودی مانند مراسم نخل برگزار شده به صورت کتبی اخطار داده شده و مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در تذکر شفاهی تمام هیئت‌ها و موکب‌ها با همیاری لازم به تذکرات عمل کرده و مراسم غیرقانونی و غیرمعقول نخل گردانی که متأسفانه معدود بوده‌اند، توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان به فرمانداری‌ها و دادستانی گزارش شده است، گفت: قطعاً عدول از قانون و شکستن حرمت قانون، خلاف شرع به شمار می‌آید و خروج از مکتب تاریخ ساز عاشورا است و کسی نمی‌تواند به بهانه عزاداری بر خلاف قانون و قواعد مسلم کشور عمل کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن تقدیر از مردم و هیئت‌های مذهبی، ابراز کرد: ما ضمن گلایه از معدود حرکت‌های ناهماهنگ و غیرقانونی و مخل سلامت مردم، از مسئولان استان سمنان درخواست رسیدگی قانونی به موارد گزارش شده را داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار