دینداری امری فطری است

تهران (پانا) - محمد احمدی؛ عضو فعال فرهنگی و مشاور کانون همبستگی جوانان ایران با اشاره به چالش ها و فرصت‌های مراسمات مذهبی محرم و صفر در مبارزه با تهاجم فرهنگی و بی اخلاقی در جوانان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۰۹۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
دینداری امری فطری است

محمد‌ احمدی؛ عضو فعال فرهنگی و مشاور کانون همبستگی جوانان ایران؛ در گفت و گو با پانا گفت: متاسفانه در کشور جوانانی را می بینیم که تحت تاثیر هنجارهای اخلاقی هستند. بسیاری از کلیپ های فضای مجازی که از جانب جوانان دیده می شود ریشه در اعتقادات ضعیف و تهاجم فرهنگی دارد.

وی در ادامه گفت: مراسمات مذهبی محرم و صفر از سالیان دور دل سوختگان واقعی دارد. دین اسلام و مذهب شیعه با روش های اصولی می تواند جوانان را به سمت سعادت دنیوی و اخروی سوق دهد.

او در ادامه گفت: اکنون برای ما سوال پیش می آید که علل دین گریزی جوانان چیست؟ تمامی هنجارها و مشکلاتی که در جامعه پیش می آید در روان و اعتقادات مردم تاثیرگذار بوده است و خوشبختانه مراسمات مذهبی محرم و صفر، روحیه معنوی مردم را تقویت می کند.

احمدی در ادامه گفت: تعالیم و ارزش های دینی در همه ابعاد زندگی است و ثمرات بی شماری دارد و یک کشور می تواند با فرهنگ سازی و معرفی صحیح دین و مذهب، مردم را به سمت دین داری درست سوق دهد. جوانان همیشه به دنبال تنوع و مجالس سرگرم کننده هستند و با شرکت در هیئت های مذهبی و مطالعه زندگی امام حسین(ع) و واقعه کربلا، درس شهادت و آزادگی می آموزند.

این فعال فرهنگی در ادامه افزود: پیوسته عواملی به صورت پنهان و آشکار، دین داری را تهدید می کند و این موضوع یکی از آفت های دین گریزی است. ابتدا باید آن را شناخت و سپس آن را علاج کرد. در اصل وجود دین گریزی باید گفت که اگر این واژه به معنای ترک کردن و رها کردن است پس هیچ کس نمی تواند به طور کامل با دین قطع رابطه کند زیرا دین داری امری فطری است.

او در ادامه اضافه کرد: به هر میزان ارزش هیئت های مذهبی در میان مردم شناخته شود و والاتر باشد، میزان تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود. اگر امروزه فعالیت های مذهبی و سینه زنی از شکل اصولی خود خارج شده و از محتوای غنی و شکل وزین خود به شکل هیجانی و جوان پسند گرایش پیدا کرده است، بی گمان باید گفت که مدیران مراسمات مذهبی در این امر نقش موثری داشتند.

وی در پایان گفت: باید فعالانه در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، مروج راه امام حسین(ع) و مراسمات مذهبی باشیم چرا که فرهنگ غرب در صدد کمرنگ کردن مراسمات دینی و به خصوص ایام محرم است تا جوانان ما را از خط و مش فرهنگ ایرانی و اسلامی دور و به فرهنگ غربی نزدیک تر کند.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ مجید گرکانی سعیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار