درباره عارضه عجیب کبد چرب چه می‌دانید ؟

تهران (پانا) - اصلاحات ساده در شیوه زندگی می‌تواند عوارض بیماری کبد چرب را معکوس کند، چه بدانید به آن مبتلا هستید یا نه. اگر بدانید که باید به دنبال چه چیزی باشید، ممکن است علائم قابل مشاهده‌ای از این وضعیت در بدن شما ظاهر شود.

کد مطلب: ۱۲۰۹۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
درباره  عارضه عجیب کبد چرب چه می‌دانید ؟

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران، بریتیش لیور تراست اعلام کرد که نشانه اولیه هشداردهنده کبد چرب وجود آنژیوم عنکبوتی است. این مویرگ‌های کوچک و شبیه خون روی پوست می‌توانند شکلی شبیه عنکبوت داشته باشند.

برای توضیح، انجمن درماتولوژی انگلیس گفت: آنژیوم عنکبوت یک رگ خونی بزرگ در پوست است که شبیه بدن عنکبوت بوده و رگ‌های خونی کوچکتر از آن گسترش می‌یابد؛ شبیه به پا‌های عنکبوت. به این ترتیب لکه قرمز مرکزی ممکن است به سمت بالای صورت رفته و عروق قرمز کوچکتر به بیرون تابش کنند.

فشار دادن آنژیوم عنکبوتی باعث از بین رفتن آن می‌شود، زیرا هنگامی که هرگونه فشار بر روی ناحیه را کاهش می‌دهید رنگ قرمز آن باز می‌گردد. قطر این رگ می‌تواند تا یک سانتیمتر برسد و معمولا در صورت، بالای قفسه سینه، پشت و بالای بازو‌ها دیده می‌شود.

انجمن درماتولوژی انگلیس تایید کرد لیزر عروقی، مانند لیزر رنگ پالسی یا لیزر KTP، می‌تواند خون را در شریان کوچک مرکزی هدف قرار داده و باعث کوچک شدن آن شود.

این درمان‌های معمولا بدون درد ممکن است یک اسکار دائمی کوچک مانند یک فرورفتگی سطحی در پوست به جا بگذارند. در همین حال، سایر علائم هشداردهنده قابل توجه بیماری کبدی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

کف دست قرمز لکه دار، کاهش وزن و تحلیل عضلات، خارش شدید پوست، ناخن‌های سفید، زرد شدن سفیدی چشم و پوست (زردی)، انگشتان پهن تر/ضخیم‌تر می‌شوند (انگشتان چنگال)، ریزش مو، تورم پا‌ها، مچ پا، پا (ادم)، تورم شکم (آسیت)، در مردان، بزرگ شدن سینه‌ها و کوچک شدن بیضه‌ها، در زنان، قاعدگی نامنظم یا عدم قاعدگی، آسیب طولانی مدت و مداوم به کبد باعث می‌شود که این بافت بافت اسکار ایجاد کند.

این می‌تواند منجر به سایر احساسات بدن مانند خستگی، تهوع، استفراغ، حساسیت به ناحیه کبد و یا گرفتگی‌های مکرر عضلات شود. کبد بزرگترین اندام درون بدن است که صد‌ها کار ضروری مانند مبارزه با عفونت و بیماری را انجام می‌دهد.

نکته دیگر که توسط بریتیش لیور تراست ارائه شده است، این است که به طور منظم ورزش کنید، مانند پیاده روی. همچنین مصرف مقدار زیادی میوه و سبزیجات و غذا‌های نشاسته دار با رطوبت کم مانند نان و سیب زمینی مفید خواهد بود؛ علاوه بر این پرهیز از مصرف قند‌های تصفیه شده و چربی‌های اشباع شده، مانند شکلات، کیک و بیسکویت به شما کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار