کارشناس ارشد کلینیک مدیریت درمان سمنان:

توجه به سلامت زنان، تضمین سلامت خانواده و جامعه است

سمنان (پانا) - یک کارشناس ارشد کلینیک استان سمنان با بیان اینکه توجه به سلامت زنان، تضمین سلامت خانواده و جامعه است، گفت سرطان پستان یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در کشور در جامعه زنان است که یکی از اقدامات مهم در درمان این بیماری و کاهش شیوع آن تشخیص زود هنگام است.

کد مطلب: ۱۲۰۹۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
توجه به سلامت زنان، تضمین سلامت خانواده و جامعه است

به گزارش اداره کل تامین اجتماعی استان سمنان، صحابه خانی، در تشریح اهداف اجرای طرح غربالگری سرطان روده و سینه توسط سازمان تامین‌اجتماعی گفت: هدف گذاری سازمان از اجرای طرح های غربالگری سرطان روده بزرگ و سینه، شناسایی و ثبت افراد مشکوک یا مبتلا به سرطان پستان و ساماندهی در ارائه خدمات مناسب است.

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح تمامی بانوان شاغل در مجموعه تامین اجتماعی استان سمنان مورد پایش قرار می گیرند، افزود: در اجرای این برنامه 21 همکار ماما، 8 متخصص زنان، 2 پاتولوژیست و 1 رادیولوژیست شاغل در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان سمنان همکاری دارند.

کارشناس ارشد کلینیک مدیریت درمان سمنان، گروه هدف اجرای این طرح را بانوان بین 30 تا 60 سال عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از 240 از همکاران خانم مورد معاینه قرار گرفته اند که از این تعداد 213 نفر در بخش درمان و مابقی همکاران شاغل در واحدهای بیمه ای می باشند.

خانی، با تاکید بر توجه هرچه بیشتر به راهبرد مقدم بودن پیشگیری بر درمان اظهار امیدواری کرد: با خود مراقبتی و اصلاح سبک زندگی در کنار غربالگری و تشخیص زود می توان از بسیاری از انواع بیماری ها از جمله سرطان پیشگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار