رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان خبر داد:

ذخیره‌سازی ۲۰۰ نمونه خون بند ناف نوزادان در استان سمنان

سمنان (پانا) - رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان در استان سمنان خبر داد و گفت سال گذشته ۲۰۰ نمونه خون بند ناف نوزادان در استان جمع‌آوری و ذخیره‌سازی شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۹۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
ذخیره‌سازی ۲۰۰ نمونه خون بند ناف نوزادان در استان سمنان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان سمنان، حسن رهایی، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از اجرای بیش از ۳۰ طرح شاخص پژوهشی و فناورانه در یک سال گذشته خبر داد و گفت: در همین راستا، قرارداد همکاری‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای انجام طرح‌های تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، مدیریت، کامپیوتر و الکترونیک، گردشگری، فناورانه، مصالح ساختمانی، مواد معدنی و ... انجام شده است.

وی با اشاره به ایجاد مراکز نوآوری کویر و فعالیت گروه‌های پژوهشی برنامه‌ریزی و گردشگری کویر و مراکز خدمات تخصصی دارای موافقت قطعی در حوزه معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان سمنان در یک سال گذشته افزود: بسترسازی برای ایجاد مرکز خدمات تخصصی تولیدات گیاهی، مشارکت با سایر واحدهای جهاد دانشگاهی جهت معرفی و ساخت محصولات دانش‌بنیان، تشکیل گروه تخصصی در زمینه به نژاد دامی، تهیه و آماده کردن پیش‌نویس طرح تولید نژادهای پربازده، افزایش باروری و چند قلوزایی و اصلاح نژاد از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری فاز عملیات اجرایی تولید گیاهان دارویی و... از جمله مهم‌ترین طرح‌های پژوهشی و فناورانه در یک سال گذشته بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان همچنین از ذخیره‌سازی خون بند ناف نوزادان در سطح استان سمنان به عنوان یک خدمات تخصصی خبر داد و گفت: نمایندگی بانک خون بند ناف نوزادان از سال ۱۳۹۲ در استان سمنان راه‌اندازی شده است که در سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ نمونه خون بند ناف نوزادان در استان جمع‌آوری و ذخیره‌سازی شده است.

رهایی اضافه کرد: در حوزه آزمایشگاه مصالح ساختمانی و مواد معدنی نیز در یک سال گذشته بالغ بر ۲۱۹ مورد آزمایش قرار داد آزمایش سنگدانه شن و ماسه، سولفات و بتن، تست سولفات و... انجام شده است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی فاز اول ساختمان پروژه رویان جهاد دانشگاهی استان سمنان در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته پیگیری لازم برای تخصیص اعتبارات استانی و ملی جهت تکمیل فاز اول شعبه منطقه‌ای پژوهشگاه رویان و خرید تجهیزات انجام شده است و در همین راستا پیش‌نویس و تفاهم‌نامه طرح اصلاح نژاد دام سبک فی مابین جهاد دانشگاهی استان سمنان و پژوهشکده زیست فناوری رویان جهاد دانشگاهی اصفهان نیز انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان همچنین از اخذ مجوز اصولی مرکز مستندسازی و تولیدات چند رسانه‌ای جهاد دانشگاهی استان سمنان در حوزه معاونت فرهنگی خبر داد و گفت: انعقاد قرارداد با شرکت شهر‌های صنعتی برای مستدسازی کارآفرینان برتر استان سمنان، برگزاری چهار اردوی ایران مرزپرگهر، برگزاری وبینار تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه و برگزاری کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم از جمله برنامه‌های فرهنگی در یکسال گذشته بوده است.

رهایی ادامه داد: برگزاری مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای از پایان نامه‌های دانشجویی، انجام طرح‌های نظرسنجی بررسی مسائل روز جامعه، انتخابات۱۴۰۰، بررسی نظرات مردم در خصوص تعاون و رضایت‌مندی از خدمات شرکت توزیع نیروی برق، و همچنین انتخاب طرح نظرسنجی بررسی اجرای مفاد حقوق شهروندی در شرکت آب و فاضلاب استان سمنان به عنوان طرح شاخص شرکت آبفای استان سمنان و راهیابی آن به جشنواره پژوهش و فناوری وزرات نیرو از جمله سایر طرح‌های شاخص فرهنگی در یکسال گذشته بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار