نماز ظهر عاشورا در مسجد تاریخی جامع زنجان برگزار شد

زنجان (پانا)- نماز ظهر عاشورا در مسجد تاریخی جامع زنجان به امامت حضرت آیت‌ا... خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقامه شد.

کد مطلب: ۱۲۰۸۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
نماز ظهر عاشورا در مسجد تاریخی جامع زنجان برگزار شد

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، حضرت آیت‌ا... خاتمی در خطبه‌های نماز ظهر عاشورا با تأکید بر اقامه نماز اول وقت به تأسی از امام حسین (ع)، افزود: «نباید عزاداری‌ها را تا روز عاشورا محدود کنیم بلکه پس از آن نیز باید مراسم باشکوه و عظمت برگزار شود، اما در کنار این عزاداری‌ها باید به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا توجه داشته باشیم.»

نماینده، ولی‌فقیه و امام‌جمعه زنجان گفت: «بصیرت و اطاعت از رهبر قیام عاشورا موجب درخشش اسلام و ماندگارى راه مبارزاتی این نهضت براى همیشه تاریخ علیه ظالمان جهان شد.»

او با اشاره به فریضه نماز و عشق به امام حسین (ع) تصریح کرد: «نماز و عشق به اباعبدالله الحسین (ع) از مهره‌های کلیدى دین اسلام است. امروز با گذشت سالیان سال از قیام امام حسین (ع) و تاریخ نهضت عاشورا، این نهضت و فریاد هیهات من الذله حسین بن على (ع) به‌عنوان تنها راه نجات‌بخش بشریت در همه اعصار مورد توجه قرار می‌گیرد.»

همچنین نماز ظهر عاشورا با در نظر گرفتن همه دستورالعمل‌های بهداشتی در حسینیه اعظم زنجان، اطراف ارگ تاریخی گنبد سلطانیه، مساجد تاریخی شهرستان­ها، بقاع متبرکه، مسجدها، حسینیه‌ها و تکیه‌های گوناگون در سطح استان نیز اقامه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار