خبرنگاران ابهری تجلیل شدند

زنجان (پانا)- مراسم تقدیر از خبرنگاران ابهری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۸۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران ابهری تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در ابتدای جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار عنوان کرد: یاد و خاطره شهید محمود صارمی چهره ماندگار عرصه اطلاع رسانی که الگوی شایسته برای خبرنگاران است را گرامی می داریم و به همین مناسبت از خبرنگارانی که صادقانه در جهت اعتلا و ارتقای فرهنگ عمومی با رعایت اصل شرافت حرفه ای و وجدان اخلاقی فعالیت می نمایند تقدیر می کنیم.

وی در ادامه گفت: عضویت در خانه مطبوعات و سامانه جامع رسانه‌های کشور، از شرایطی است که همه خبرنگاران باید نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند تا به عنوان خبرنگار شناخته شوند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدور «هنرکارت» برای افرادی است که عضو صندوق اعتباری هنر هستند، متذکر شد: از زمان شیوع کرونا تاکنون سه میلیون تومان به عنوان هدیه به این کارت واریز شده است. همچنین اعضای صندوقی که دارای بیمه تامین‌اجتماعی بودند نیز به عنوان حمایت (سه ماه اول سال گذشته و امسال) حق بیمه بیمه‌شدگان توسط صندوق پرداخت شده است.

وجیه‌الله نوروزی در در این مراسم با بیان اینکه خبرنگاران نقش موثری در ارتقای آگاهی جامعه دارند، تصریح کرد: در طول ۲۴ ماه گذشته از عمر کرونا، خبرنگاران نقش به‌سزایی در اطلاع‌رسانی ایفا کرده‌اند، به طوری که بسیاری از آن‌ها گرفتار این ویروس منحوس شده و برخی نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت عضویت همه خبرنگاران شهرستان در خانه مطبوعات استان، تصریح کرد: باید تلاش شود جایگاه خبرنگاران در خانه مطبوعات استان تقویت شود، تا جایی که بتوان نماینده‌ای از ابهر نیز در این تشکل داشت.

این مسئول افزود: از فعالان حوزه خبر در شهرستان ابهر انتظار می‌رود همچنان با مدنظر قرار دادن رضایت الهی و رعایت کامل اخلاق حرفه‌ای در مسیر تقویت وحدت، صمیمیت و زمینه‌سازی برای تحقق شعار سال و توسعه شهرستان اهتمام بیشتری داشته باشند.

فرماندار شهرستان ابهر با تاکید بر اینکه انتظار ما از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که زمینه تامین نیازهای صنفی خبرنگاران را فراهم کند، متذکر شد: در کنار این موضوع، انتظارات قانونی خبرنگاران نیز باید مدنظر مسئولان مرتبط قرار گیرد.

در پایان مراسم با اهدای هدایایی از فعالیت خبرنگاران تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار