اعلام شرایط شرکت دانش‌آموزان ابتدایی در سومین جشنواره« شوق مهارت»

خرم آباد(پانا)- سومین جشنواره شوق مهارت به همت معاونت ابتدایی آموزش و پرورش لرستان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۸۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اعلام شرایط شرکت دانش‌آموزان ابتدایی در سومین جشنواره« شوق مهارت»

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش لرستان، معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان شرایط شرکت دانش آموزان ابتدایی سراسر کشور در جشنواره شوق مهارت 3 را در این محورها بیان کرد. محور ادبی و مهارت خوانداری (ارتقای سواد خواندن).

دانش‌آموزان عزیز با راهنمایی اولیا یا معلمان خود، اثری ادبی از شاعر یا نویسنده‌ای انتخاب کرده و پس از خواندن آن ، اصل اثر انتخاب شده به همراه درک و دریافت خود رابه صورت فایل تصویری (حداکثر 6 دقیقه ) ضبط کرده و به دبیرخانه جشنواره بفرستند.

خواندن یک حکایت پند آموز و بیان پند و اندرز آموخته از آن حکایت، پرده خوانی با موضوع قیام امام حسین (ع) در روز تاسوعا و عاشورا، بیان یک قصه تخیلی با موضوع دنیای با کرونا، دنیای بدون کرونا- تعریف یک خاطره جذاب همراه با اجرای نقش درروزهای حضور در مدرسه از موضوعات این جشنواره باید باشد.

در محور تقویت مهارت های نوشتاری نیز دانش آموزان علاقمند با کمک معلم و خانواده می توانند نوشته ای در یکی از قالبهای نوشتن یک متن ادبی و احساسی در رابطه با « تصور دنیای بدون آب»- تدوین یک متن ادبی با موضوع ویژگی های یک مدرسه پویا و با نشاط، نوشتن داستانک با موضوع «ما کرونا را شکست می دهیم با ...»، ارسال شعر ، قصه و دکلمه یا ... که نویسنده یا سراینده خود دانش آموز باشد. بیان احساسات خود در آموزش و یادگیری دروس در فضای مجازی را تهیه کرده و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

فایل ارسالی بایستی در قالب pdf ، فونت نازنین و سایز ۱۴ باشد.

در محور هنری نیز نواختن یک قطعه موسیقی مجاز ، خوشنویسی و زیبا نویسی به صورت خط تحریری با خودکار یا مداد با موضوع تقدیر از کادر درمان و معلمان ، نقاشی با موضوع رعایت بهداشت عمومی وفردی و محافظت از خود دربرابر ویروس کرونا ( ویژه دانش آموزان پایه اول) ، سفالگری ، کاغذ وتا ( اریگامی) همراه با فیلم طریقه ساخت، ساختن حجم های هندسی ساده (فقط یک شکل) نیز از موضوعات مدنظر است.

همه فعالیت ها توسط دانش آموز انجام گرفته و بصورت فایل تصویری ضبط شده (فیلم) حداکثر در 6 دقیقه به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

یادآوری می شود نقاشی ویژه دانش آموزان پایه اول است و سایر پایه ها از ارسال نقاشی خودداری کنند.

در محور علمی با اولویت سواد دیجیتالی، فعالیت برای دانش آموزان دوره اول( پایه های اول ، دوم و سوم) به این صورت باشد. تهیه پاور پوینت ، تولید محتوا و کلیپ آموزشی در خصوص محتوای کتب دروس فارسی، ریاضی، علوم تجربی و مطالعات اجتماعی.

محور فعالیت برای دانش آموزان دوره دوم(پایه های چهارم، پنجم و ششم) نیز شامل مدرسه شاد، طراحی اپلیکیشن آموزشی، طراحی شبکه و سیستم، چگونگی استفاده‌ مسئولانه از فناوری، همدلی در جهان دیجیتال، کسب درآمد در فضای آنلاین و از فضای آنلاین، پژوهش در مورد تاثیر رایانه و فضای مجازی در زندگی امروز (اثر کپی برداری نباشد)، اعتیاد به اینترنت و ابزارهای دیجیتال، سواد دیجیتالی، معرفی یک عنوان دستگاه فناوری و معرفی و آموزش کامل آن، امنیت سایبری، تفکر محاسباتی است.

دانش آموزان می توانند با انتخاب فقط یکی از محورها به صورت پاور پوینت، کلیپ آموزشی، ویدیو شامل موشن گرافی، فیلم کوتاه و پویانمایی(انیمشین)، تصویر شامل کاریکاتور، عکس، پوستر، اینفوگرافی، صوت شامل پادکست و انواع فایل های صوتی اثر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.مهلت ارسال آثار تا ۱۴۰۰/۶/۴ است.

نحوه ارسال نیز به صورت فایل های تصویری به صوت فیلم برای هر محور به شماره تماس های زیر از طریق پیام رسان شاد ارسال شود.

جوائز به 60 اثر برگزیده هدیه و لوح تقدیر اهدا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار