شهید « فقیهی» معلمی که در عملیات «عاشورای 2» آسمانی شد

قم(پانا)- شهید مجتبی فقیهی از شهدای والامقام فرهنگی متولد قم است که از نزدیک شاهد شهادت نمازگزاران جمعه تهران در حادثه تروریستی بود و خود نیز در عملیات «عاشورای 2» در سال 1364 شربت شهادت نوشید.

کد مطلب: ۱۲۰۷۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
شهید « فقیهی» معلمی که در عملیات «عاشورای 2» آسمانی شد

شهید مجتبی فقیهی فرزند محمدرضا از معلمانی که با درک مسئولیت خطیر خود، از سنگر مدرسه به سنگر جبهه شتافت. وی در تاریخ 17 تیرماه سال 1343 مصادف با شب شهادت امام حسن مجتبی(ع) در قم به دنیا آمد، به همین مناسبت بود که نام او را مجتبی نهادند.

دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدارس امیرکبیر و دین و دانش قم گذراند و در سال 1361 موفق به اخذ دیپلم در رشته اقتصاد از دبیرستان صدوق شد.

شهید فقیهی در سال 1361 در رشته آموزش ابتدایی مرکز تربیت معلم شهید بهشتی تهران پذیرفته شد و پس از اتمام تحصیل در این مرکز، به عنوان آموزگار ابتدایی به یکی از مدارس جنوب تهران در منطقه 17 معرفی شد.

وی معلمی بود با روحیه انقلابی و مذهبی؛ او می گفت: هر کسی نسبت به انقلاب، یک وظیفه ای دارد و هر کاری جای خودش را؛ او کلاس خود را با عنوان امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری کرده بود.

از جمله حوادث مربوط به زندگی شهید فقیهی، می توان به حضور او در صفوف نماز جمعه تهران در تاریخ 24 اسفند 1363 هنگام انفجار بمب اشاره کرد. در این حادثه تروریستی منافقین، که 14 نفر شهید و 88 نفر مجروح شدند، وی نزدیک محل بمب گذاری نشسته بود و لباس هایش به خون و قطعات پیکر نمازگزاران شهید آغشته شده بود.

شهید فقیهی با مطالعه کتب مفید بخصوص کتاب های شهید دستغیب و شهید مطهری مانوس بود. آموزش های فنی را نیز یاد گرفته بود تا از این راه به رفع نیازهای فنی خانواده های کم درآمد کمک کند؛ در زمان دفاع مقدس نیز دوبار هنگامی که دانشجوی مرکز تربیت معلم شهید بهشتی بود، به جبهه اعزام شد.

سرانجام در 24 مردادماه سال 1364، مصادف با شب شهادت امام جواد(ع)، شهید فقیهی که نیروی بسیجی گردان حضرت رسول(ع) لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) بود که در عملیات عاشورای 2- منطقه چنگوله مهران- به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از مراسم تشییع باشکوه در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم به خاک سپرده شد.

در فرازی از وصیتنامه شهید آمده است: «همین قدر می گویم که مراقب باشید، زمان، زمان آزمایش است و اسلام امروز نیاز به فداکاری دارد و کوشش کنید که همچون اصحاب امام حسین(ع) پیرو و دنباله رو فرزندش خمینی باشید»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار