کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش پرورش شهرستان قرچک؛

سوگواره احلی من العسل با هدف زنده نگه داشتن ماه محرم و لزوم الگوسازی شهدای نوجوان

قرچک(پانا)-کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش پرورش شهرستان قرچک گفت هدف از برگزاری سوگواره احلی من العسل، زنده نگه داشتن ماه محرم و صفر، لزوم تشریح فلسفه قیام امام حسین(ع) و ضرورت الگوسازی شهدای نوجوان و جوان کربلا خاصه حضرت قاسم‌(ع) است.

کد مطلب: ۱۲۰۷۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
سوگواره احلی من العسل با هدف زنده نگه داشتن ماه محرم و لزوم الگوسازی شهدای نوجوان

مراسم نهمین دوره سوگواره‌ احلی من‌ العسل در جوار گلزار شهدای گمنام شهرستان قرچک با حضور مهدی دهقانی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان قرچک و دیگر مسئولان شهرستان برگزار شد.

قربانعلی میرزایی، کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان قرچک در مراسم نهمین دوره سوگواره احلی من‌ العسل در گفت وگو با پانا هدف از برگزاری مراسم را این‌گونه بیان کرد: سوگواره احلی من العسل با هدف زنده نگه داشتن ماه محرم و صفر، لزوم تشریح فلسفه قیام امام حسین(ع) و ضرورت الگوسازی شهدای نوجوان و جوان کربلا خاصه حضرت قاسم‌(ع)، هر سال برای دانش آموزان عزیز کشورمان در روز ششم ماه محرم برگزار می شود.

او در ادامه به تشریح فلسفه احلی من العسل پرداخت و تصریح کرد: علت اینکه حضرت قاسم(ع)، این نوجوان شجاع در جواب عموی خود که از او پرسیدند قاسم جان مرگ را چگونه می‌بینی، فرمودند شیرین تر از عسل، جز این نیست که حضرت قاسم به هدف خود و به رهبری و امامت امام زمان خود یعنی حضرت سیدالشهدا ایمان کامل داشت.

میرزایی حضرت قاسم(ع) را الگویی شاخص برای نوجوانان و جوانان دانست و اظهار کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم به عظمت خون شهدای کربلا خاصه شهید نوجوان، حضرت قاسم (ع) به نوجوانان و جوانان ما حسن عاقبت عنایت کند.

خبرنگار دانش‌آموز: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار