برگزاری مراسم احلی من العسل در شهرستان‌ قرچک

قرچک(پانا)- مراسم نهمین دوره سوگواره احلی من العسل با حضور نوجوانان‌‌‌حسینی و معاون پرورشی آموزش و پرورش و سخنرانی امام‌جماعت قرچک و مرثیه‌خوانی نوجوانان در گلزارشهدای شهرستان‌قرچک برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم احلی من العسل در شهرستان‌ قرچک

اکبری کارشناس‌فرهنگی و هنری ضمن اشاره به رعایت پروتکل‌های‌ بهداشتی توسط حاضران‌، گفت: هر آنچه ما داریم از شهدا است و باید در امور خود به این عزیزان توسل کنیم، با استعانت از شهدا مشکلات هموار می‌شوند.

سپس حجت الاسلام سعید نازپرور مربی‌ پرورشی شهرستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه‌ عزای‌ امام‌ حسین(ع) اظهار کرد: همه‌ انسانها در دنیا در معرض امتحان هستند، دانش‌آموزی که می‌گوید من درسی را خوانده‌ام ملاک خوب درس خواندن آن امتحانی است که از او گرفته می‌شود.

او در ادامه افزود: کسی که خود را مومن و اهل‌ایمان می‌دانند نیز باید امتحان‌الهی را پاس کند تا مشخص شود چه کسی دارای ایمان‌حقیقی است.

او پیوند ایمان و اسقامت را مهم دانست و تشریح کرد: با توجه به آیاتی از سوره‌ف رقان میتوان یکی از شروط داشتن‌ ایمان را اسقامت و استواری در انجام اعمال‌نیک تلقی کرد.

حجت‌الاسلام سعید‌نازپرور شهادت امام‌حسین(ع) موجب احیاء دین‌اسلام دانست و تصریح کرد: امام‌حسین (ع) و یاران‌ باوفایشان نیز این امتحان‌الهی را با خون ‌خویش دادند تا ثابت کنند در راه حق استوارند، آنان با شهادتشان احیاگر امر به معروف و نهی از منکر شدند. حضرت‌قاسم(ع) نوجوانی که به سن تکلیف نرسیده بودند اما در کمال شگفتی در پاسخ به سوال عموی‌بزرگوارشان که شهادت چگونه است، فرمود: احلی من العسل، این عبارت نشان‌دهنده ایمان و استقامت این نوجوان بود.

او بیان کرد: اگر از دانش‌آموزی سوال شود که شهادت در نظرش چگونه است ممکن است بگوید زیباست، اما جمله حضرت‌قاسم(ع) ایمان و باور قلبی به خدا و اسقامت وافر ایشان به جهاد در خدا را به اثبات رساند.

در این مراسم میثاق‌نامه نهمین آیین‌سوگواری احلی من العسل توسط نوجوان مرثیه‌خوان قرائت شد.

خبرنگار دانش‌آموز : راضیه‌یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار