مسیب‌زاده تشریح کرد؛

فردا ششم محرم؛ نوحه سرایی جوانان و نوجوانان در سوگواره احلی من العسل

امسال برای اولین بار در صفحه اول شبکه شاد بخشی تحت عنوان نوجوانان عاشورایی تعیین شده که افراد می‌توانند در این بخش از مطالب بهره مند شوند

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به ارائه توضیحاتی درباره نحوه برگزاری نهمین سوگواره احلی من العسل پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۰۷۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
فردا ششم محرم؛ نوحه سرایی جوانان و نوجوانان در سوگواره احلی من العسل

محمدرضا مسیب‌زاده در نشست خبری امروز خود که از شبکه شاد برگزار شد پیرامون برگزاری نهمین سوگواره احلی من العسل با بیان اینکه باید در ایام محرم ولایت مداری و تمکین از امام زمان (عج) را یاد بگیریم تا در مقابل ظلم سکوت نکنیم اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین که عالی ترین راهبرد اجرایی است و براساس تربیت تمام ساحتی و ساحت اعتقادی و اخلاقی برنامه‌های خوبی برای دانش‌آموزان دارد.

وی افزود: ما فعالیت‌های مختلفی در حوزه عترت و امام شناسی انجام دادیم فعالیت‌های ما دو جنبه عمیق و محتوایی و تبلیغی و ترویجی دارد. در کنار آموزش‌های قرآنی هیات‌های مذهبی در ۳۴ هزار مدرسه داریم که نمود عملی فعالیت‌هاست.

مسیب‌زاده ادامه داد: در بحث نماز سند جامع نماز را داریم که تبلور عینی آن برگزاری پیش اجلاسیه‌هاست. حدود ۸ سال است که همکاران از سطح مدرسه، منطقه، استان و ستاد با جمعی از فعالان فرهنگی ستاد بزرگداشت سوگواره احلی من العسل را طراحی کردند تا به معرفی شخصیت والای حضرت قاسم در روز ششم محرم بپردازد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این روز هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دانش‌آموزی شرکت موثر دارند عنوان کرد: دبیرخانه برگزاری این سوگواره امسال مسجد اعظم استان زنجان است و در کنار این موضوع این سوگواره به صورت سراسری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مجالس عزاداری گفت: امسال سوگواره احلی من العسل با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. حفظ سلامت فرهنگیان و دانش‌آموزان در این برنامه برای ما مهم است و امسال این برنامه را در ۳ شیوه برگزار می‌کنیم.

مسیب‌زاده تشریح کرد در شیوه اول برگزاری سوگواره به صورت نمادین است؛ شیوه دوم اینگونه است که خانواده‌ها در قالب وسیله‌های نقلیه با پخش سرودهای حماسی و انقلابی در سطح شهر پخش می‌شوند و ماسک توزیع خواهند کرد. در شیوه سوم برگزاری پویش‌های مختلف است که به روش‌های متفاوتی برگزار می‌شود.

میرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: به ۳۱۳ نفر که بهترین آثار را در قالب این پویش‌ها ارسال کنند بعد از روز اربعین جوایزی اهدا می‌شود. امسال برای اولین بار در صفحه اول شبکه شاد بخشی تحت عنوان نوجوانان عاشورایی تعیین شده که افراد می‌توانند در این بخش از مطالب بهره مند شوند.

وی در پاسخ به سوال پانا مبنی براینکه برای ترغیب دانش‌آموزان برای شرکت در این سوگواره چه اقداماتی انجام دادید ادامه داد: قرارگاه مجازی داریم ۱۷ کانال در ۱۷ پایگاه و ۱۲ استان‌ فعالیت دارند و حدود ۵میلیون عضو در این کانال‌ها داریم.

مسیب‌زاده با تشریح کانال‌های ۱۷ گانه اشاره کرد: برای ترغیب دانش‌آموزان به آموزه‌های ارزشمند در کانال‌ها تبلیغات موثر داریم و از شیوه‌های معرفی و تبلیغ فعالیت‌های ارزشی استفاده می‌‌کنیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه به آموزه‌های ارزشمند امام حسین (ع) نیازمند هستیم بیان کرد: احل من العسل به صورت متمرکز در هر استان و منطقه در یک میعادگاه برگزار می‌شود. این برگزاری به صورت سراسری خواهد بود.

وی درباره آسیب شناسی این سوگواره گفت: تمام کارهای ما براساس هیات اندیشه ورز خواهد بود حدود ۱۵۴ جلسه هیات اندیشه ورز برگزار کردیم که محتوای آنان درباره برگزاری برنامه‌های آینده است. بیش از ۶۰ درصد این سوگواره امسال تغییر کرده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره زمان‌بندی پخش برنامه سراسری سوگواره بیان کرد: فردا یکشنبه ۲۴ مردادماه همزمان با ششم محرم به یاد ایثار و رشادت‌های حضرت قاسم بن الحسن (ع) برگزار می‌شود و جوانان و نوجوانان استان در رثای این جوان رشید کربلا به عزاداری و نوحه‌سرایی می‌پردازند.

به گفته مسیب‌زاده این برنامه ساعت۱۰ و نیم صبح به مدت یک ساعت از طریق شبکه قرآن، دوم، پنجم و همچنین شبکه شما و شبکه امید پخش می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار