آیا ایران واقعا به ونزوئلا واکسن ارسال کرده است؟

تهران (پانا) - به دنبال انتشار تصویری در فضای مجازی مبنی بر ارسال واکسن کرونا به ونزوئلا، گمرک توضیحاتی ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
آیا ایران واقعا به ونزوئلا واکسن ارسال کرده است؟

امروز تصاویری از یک محموله واکسن مربوط به روز چهارشنبه ۲۰ مرداد در فضای مجازی منتشر شد و بر روی این تصاویر فردی ادعا میکند که در این شرایطی که کشور نیاز به واکسن دارد یک محموله واکسن سینوفارم قرار است به ونزوئلا ارسال شود.

جمال ارونقی معاون فنی گمرک اما در توضیحاتی اعلام کرد این محموله از چین و برای ونزوئلا بارگیری شده و در ایران ترانشیپ میشود.

ترانشیپ چیست؟

گاهی در واردات و صادرات کالا ممکن است کالا به طور مستقیم به کشور مقصد قابل بارگیری و انتقال نباشد. از این رو تجار کالای خود را ابتدا به یک کشور واسطه یا میانی منتقل و از آنجا با تغییر وسیله حمل و نقل، کالای خود را به کشور مقصد ارسال می‌کنند. این روش که ترانشیپ نام دارد اغلب برای کاهش هزینه‌های نقل و انتقال و یا دور زدن تحریم‌هایی که علیه کشور مقصد وضع شده، انجام می‌شود و زیرمجموعه‌ای از ترانزیت است.

این محموله واکسن سینوفارم هم با هواپیما به ایران آمده و سپس با انتقال به هواپیمای دیگر راهی مقصد یعنی ونزوئلا شده است؛ و این یک عملیات معمول در انتقال کالا از کشوری به کشور دیگر است و هیچ کشوری حق ندارد محموله‌ای که برای مقصدی دیگر بارگیری شده را در اختیار خود قرار قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار