ارتقای سواد رسانه‌ای درباره ابزار و فناوری‌های نوین از وظایف رسانه‌ها و روابط عمومی‌هاست

کرمان(پانا) - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تاکید کرد یکی از مهمترین وظایف رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها، ارتقای سواد رسانه‌ای در خصوص ابزارها و فضای جدید است و باید با تمرکز ویژه ای بر روی این مسائل کار شود.

کد مطلب: ۱۲۰۶۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای سواد رسانه‌ای درباره ابزار و فناوری‌های نوین از وظایف رسانه‌ها و روابط عمومی‌هاست

سید مهدی قویدل در کرمان افزود: قلم موضوع ارزشمندی است که خداوند نیز در قرآن کریم به آن قسم یاد کرده است و از این رو می توان قلم، نوشتن و گفتن را از مولفه ها و شاخص های نخبگان و افراد دغدغه مند دانست.

وی اظهار کرد: اصحاب رسانه و مطالبه گران حقوق عمومی افراد خاص و نخبه ای هستند که بر مبنای فهم و درک بالای خود برای توسعه آگاهی های جامعه و ارائه خدمات بهتر به مردم تلاش می کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با بیش از 40 برنامه محوری و بر اساس حرکت های برنامه محور خود، ارتباط و همکاری تنگاتنگی با رسانه ها دارد و در این راستا به موضوع آگاهی بخشی و ارتقای آگاهی های عمومی بر مبنای افکارسنجی عمومی توجه ویژه ای شده است.

قویدل با اشاره به این مطلب که رسانه ها در کمک به رفع آسیب های اجتماعی و جرائم و نیز ارتقای رشد و بالندگی کشور نقش اساسی بر عهده دارند، افزود: یکی از مهمترین ابعاد کار در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی در حوزه آگاهی رسانی است و در صورت حرکت هدفمند در حوزه اطلاع رسانی، در آینده بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی بیان کرد: در عصر امروز که از آن به عنوان عصر انفجار اطلاعات و فناوری های جدید یاد می شود، بهره گیری از ابزارهای نوین ممکن است منجر به آسیب های برای جامعه شده و تهاجمات فرهنگی برای جامعه و خانواده ها به دنبال داشته باشد که در این زمینه، رسانه ها به خوبی می توانند برای آگاهی بخشی به جامعه اقدام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بر همکاری و همگرایی به منظور توسعه اقدامات در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و نیز تولید محتواهای اثرگذار و فاخر به منظور پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و ادامه داد: افکار سنجی عمومی مقدمه آگاه سازی است و آگاه سازی نیز جزء ذات برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به شمار می رود.

قویدل تصریح کرد: بخش عمده ای از برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در تعامل با گروه های نخبگانی، سازمان های مردم نهاد، فرهیختگان، دانشجویان و دستگاه های مسئول در حوزه فرهنگی و اجتماعی و در قالب برنامه های برون سازمانی دنبال می شود.

وی عنوان کرد: با اطلاع رسانی به موقع و نهادینه سازی موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، گام های موثری در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و به تبع آن کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار