لزوم تداوم فعالیت‌های ستاد دیه در پرداخت بدهی مددجویان جرایم غیرعمد

کرمان(پانا) - رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که در ستاد دیه باید هوشمندانه فعالیت کرد، گفت باید با شناخت دقیق از مددجویان جرایم غیرعمد و وضعیت و عقبه کار آنها نسبت به ارائه کمک‌های ستاد دیه به این قشر اقدام کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تداوم فعالیت‌های ستاد دیه در پرداخت بدهی مددجویان جرایم غیرعمد

یدالله موحد در نشست هیات امنای ستاد دیه استان کرمان افزود: ستاد دیه نیز با تشریح وضعیت زندانیان جرائم غیرعمد و مشکلات آنها می تواند در راستای جلب کمک های مردمی برای آزادی آنها اقدامات اثرگذارتری را انجام دهد.

وی با اشاره به سوژه محور بودن تبلیغات در سطح دنیا، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیان کلی مسائل با اقبال چندانی روبرو نمی شود و با انتخاب سوژه های مناسب، می توان جریان سازی کرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تصریح کرد: کرمان با دارا بودن مردمی کریم ظرفیت بسیار خوبی برای جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی زندانیان نیازمند است و نمونه آن را می توان در همکاری مردم برای آزادی زندانیان مالی و غیرعمد در مکتب حاج قاسم مشاهده کرد که زمینه آزادی 140 مددجوی زندان ها فراهم شد.

موحد ضمن تاکید بر این مطلب که باید حرکتی نو و متناسب با نیازهای جامعه را برای آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند طرح ریزی و اجرا کرد، اظهار کرد: با ترسیم وضعیت زندگی دشوار خانواده زندانیان نیازمند می توان ارتباط لازم بین خیران و نهادهای مربوطه برای آزادی زندانیان فراهم کرد.

وی تاکید کرد: باید از همکاری مداحان و ذاکران اهل بیت برای تبیین این موضوع استفاده کرد که مددجویان جرائم غیرعمد به دلیل مشکلات اقتصادی و بدهکاری مالی وارد زندان شده اند و از این رو باید بین آنها و محکومان جرایم امنیتی تمایز قائل شد.

وی گفت: ضمن جلب همکاری اوقاف و امور خیریه زمینه ای فراهم شده که از محل نیت موقوفات و نذورات تعدادی از مددجویان زندان ها آزاد شده و به آغوش خانواده بازگردند.

مسئول بسیج حقوقدانان استان کرمان نیز گفت: در سال جاری 100 بسته کمک مومنانه از سوی بسیج حقوقدانان استان به خانواده زندانیان نیازمند اهدا شده است.

سرهنگ مسعود رفیعی با اشاره به پیگیری و حل مشکلات قضایی تعدادی از خانواده های زندانیان نیازمند با همکاری قضات استان کرمان، عنوان کرد: در سال جاری 100 کارت هدیه و 100 بسته گوشت نیز در بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار