بازگشت ۷۳ زندانی به آغوش خانواده با اجرای طرح کاهش جمعیت کیفری در خوزستان

اهواز (پانا)-رئیس کل دادگستری خوزستان از بازگشت ۷۳ زندانی به آغوش خانواده با اجرای طرح کاهش جمعیت کیفری در خوزستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت ۷۳ زندانی به آغوش خانواده با اجرای طرح کاهش جمعیت کیفری در خوزستان

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: در راستای تحقق سند تحول قضایی پیرامون کاهش جمعیت کیفری و به منظور اجرای سیاست‌های قوه قضائیه، همکاران قضایی دادگستری خوزستان توانستند با تلاش و کوشش خود ۷۳ نفر از زندانی مشمولین مرخصی پایان حبس موضوع ماده ۱۴ دستورالعمل ساماندهی زندانیان را آزاد و آنان را به آغوش گرم خانواده خود بازگرداندند.

وی افزود: سالانه زندانیان بسیاری که شرایط لازم را داشته باشند، با اجرای طرح های مختلف از زندان‌های خوزستان آزاد می‌شوند.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطر نشان کرد: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی به عنوان یکی از سیاست‌های کلی و راهبردی دستگاه قضایی در استان به صورت جدی پیگیری می‌شود و دیگر برنامه‌های دادگستری خوزستان تلاش برای کاهش آمار زندانیان کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس است.

مرادی در ادامه اظهار کرد: دغدغه بسیاری از قضات مبنی بر این است که محکومان مالی راهی زندان نشوند و ضروری است که همکاران قضایی با استفاده از ظرفیت‌های تاسیسات حقوقی و قضایی در مجازات جایگزین حبس نسبت به کاهش آمار جمعیت کیفری زندان‌های خوزستان به خصوص محکومین مالی تلاش مضاعفی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار