عالم عامل است و جنس اصحاب و شهدا این است

تهران (پانا) - مراسم سوگواری بر سالار شهیدان در مدرسه امام هادی(ع)، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی به مدت ۱۰ شب برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۶۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
عالم عامل است و جنس اصحاب و شهدا این است

ماه محرم ماه آزادگی و ایثار است. در این ماه امام حسین و یاران او فداکاری کردند تا اسلام زنده بماند.
درحدیثی از امام رضا (ع) آمده است: «چون ماه محرم فرا می‌رسید، کسی پدرم را خندان نمی‌دید و اندوه و حزن پیوسته بر او غالب می‌شد تا روز عاشورا. آن روز، روز مصیبت و حزن و گریه او بود و می‌گفت: امروز روزی است که حسین (ع) شهید شده است.»
به همت حبیب امامی، معاون پرورشی دبیرستان امام هادی(ع)؛ مراسم عزاداری امام حسین(ع)، به مدت ۱۰ شب در فضای حیاط مدرسه با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سعید قانعی سخنران هیئت مدرسه امام هادی(ع)؛ در اولین شب ماه محرم درباره تفاوت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و عظمت گریه بر آن حضرت، ارزش و اهمیت ماه محرم و برکاتش در زندگی سخن گفت.

امامی گفت: در دهه اول محرم هرشب از میهمانان امام حسین علیه السلام پذیرایی با رعایت کامل موازین بهداشتی انجام می شود.
همچنین دبیرستان مدرس در اسکای روم در اولین شب محرم مراسم خود را برگزار کرد. شهاب الدین بنائیان؛ معاون پرورشی این دبیرستان از اصحاب، شهادت امام حسین و یاران باوفایش، از عبرت هایی که از این واقعه بزرگ می‌گیریم، از عنصرهای کلیدی کربلا(حق، باطل) و از منافقین و مکرشان در عصر حضرت علی تا فتنه های در حال حاضر سخن گفت.

وی در مورد جهل و کینه ای که به هدف می خورد و منجر به ضایع شدن حقانیت می شود، گفت. در مورد جهل و نادانی مردم و کاری که بدون معرفت باشد نباید شروع کرد و در ادامه، واقعه صفین و مسلم بن عقیل و مظلومیت و شجاعتش توضیحات مبسوطی بیان کرد. اینکه عالم عامل است و جنس اصحاب و شهدا اینگونه است.

گفتنی است، دبیرستان مدرس نیز در اسکای روم مراسم خود را برگزار می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار