تکذیب ادعای یک نماینده درباره حقوق بازنشستگی روحانی

تهران (پانا) - دفتر رئیس‌ دولت تدبیر و امید ادعای مطرح شده از سوی یکی از نمایندگان مجلس درباره حقوق بازنشستگی حسن روحانی را تکذیب کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تکذیب ادعای یک نماینده درباره حقوق بازنشستگی روحانی

به گزارش ایسنا، این دفتر در اطلاعیه خود تاکید کرده که عدد 350 میلیون تومان حقوق ماهیانه که نماینده مورد نظر ادعا کرده، چنان بزرگ و اغراق‌آمیز است که بعید است کسی در کذب بودن آن تردید کند.

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده که ادعاهای قبلی درخصوص پرداخت پاداش بازنشستگی به رئیس‌جمهوری نیز فاقد صحت است و پیش از این روابط عمومی ریاست‌جمهوری در این باره توضیحاتی را منتشر کرده است؛ عدد 353 میلیون تومان که در آن زمان در یک مکاتبه اداری مورد توجه قرار گرفته و سبب برخی سوءتفاهمات شده بود، نه پاداش بازنشستگی رئیس‌جمهوری سابق بلکه مابه‌التفاوت حق بیمه‌ای بود که ایشان می‌بایست برای تغییر صندوق بازنشستگی خود به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌کرد.

به گزارش پانا در تاریخ پنج‌شنبه 24 تیر 1400 نیز روابط عمومی ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای در واکنش به انتشار ناقص یک مکاتبه اداری پیرامون پرونده بازنشستگی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، سند منتشر شده را فاقد صحت و برداشت و تفاسیر درمورد آن را نادرست و بعضا مغرضانه عنوان کرد.

متن اطلاعیه روابط عمومی ریاست جمهوری در آن زمان به این شرح است:

«در پی انتشار ناقص یک مکاتبه اداری پیرامون پرونده بازنشستگی رئیس‌جمهور اسلامی ایران و ارائه و برداشت‌های نادرست و تفاسیر بعضا مغرضانه، نکات ذیل به استحضار افکار عمومی می‌رسد.

1- سند مالی منتشر شده بر خلاف آنچه ادعا شده، مربوط به پاداش بازنشستگی رئیس‌جمهور نیست بلکه مربوط به انتقال پرونده ایشان از صندوق تامین اجتماعی به صندوق بازنشستگی کشوری است. لازم به ذکر است که کلیه بیمه شدگان می‌توانند با رعایت ضوابط آئین نامه نحوه تغییر صندوق و نقل و انتقال حق بیمه و سوابق بیمه‌ای بین صندوق های بیمه‌ای، نسبت به تغییر صندوق بیمه‌ای خود اقدام کنند.

2- حسب طرح درخواست جابجایی و تغییر صندوق بازنشستگی رئیس‌جمهور روحانی- از صندوق تامین اجتماعی به صندوق بازنشستگی کشوری- این درخواست طی مکاتبه‌ای از سوی معاونت اداری مالی نهاد ریاست‌جمهوری به صندوق بازنشستگی کشوری ارسال شده است؛ در پاسخ به این مکاتبه، صندوق بازنشستگی استان تهران با توجه به مستندات و سوابق و محاسبات، اعلام کرده بابت انتقال حق بیمه دکتر روحانی در دوره خدمت در مجلس شورای اسلامی، باید مبلغ حدود 353 میلیون تومان در وجه صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت شود.

3- از سوی دیگر از آنجا که بخشی از حقوق ایشان (موضوع تبصره 5 ماده 59 آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاهها، موسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری) از تاریخ 95.7.1 لغایت پایان سال 1399 به ایشان پرداخت نشده و این رقم حدود 362 میلیون تومان بوده است، در سندی که اخیرا در رسانه‌ها منتشر شده، معاونت اداری مالی نهاد ریاست‌جمهوری، مقرر کرده که مبلغ بدهی بابت هزینه انتقال صندوق از محل مطالبات پرداخت‌نشده رئیس‌جمهور از حقوق معوقه ایشان کسر و در وجه صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت گردد.

4- با این اوصاف، روشن است که نه تنها رقم ادعایی 700 میلیون تومان که اساسا پرداخت پاداش بازنشستگی به رئیس‌جمهور محترم طی سند مالی منتشر شده، فاقد صحت است و از رسانه‌هایی که به انتشار و بسط این شایعه در فضای عمومی کشور پرداختند، انتظار می‌رود، هر چه سریعتر این اشتباه را تصحیح کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار