مصلایی‌پور: بهترین قضاوت‌ها در کشتی انجام شد

تهران (پانا) - داور بین‌المللی کشتی ایران که در المپیک توکیو حضور داشت، عملکرد داورها را در این دوره خوب ارزیابی کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مصلایی‌پور: بهترین قضاوت‌ها در کشتی انجام شد

محمد مصلایی پور رئیس کمیسیون داوران و داور المپیکی کشورمان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: در المپیک تغییر قوانین نداشتیم و بیشتر دادن اخطارهای به موقع به خصوص در کشتی فرنگی مدنظر بود.

وی در مور قضاوت های این دوره از المپیک گفت: داوری ها در سطح خوبی بود و در روز آخر نیز آقای لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی برای داوران پیام تبریک فرستاد، ضمن اینکه آنتونیو سیلوستری رئیس کمیسیون داوران هم گفت که طبق آماری که گرفتیم از تمام ادوار المپیک کم اشتباه تر بودیم و سطح داوری را خیلی خوب ارزیابی کرد.د

مصلایی پور در مورد قضاوت های خود در المپیک گفت: من جزء معدود داورانی بودم که به جز مسابقات صبح، در 7 روز مسابقات، رقابت های عصر که شامل دیدارهای نیمه نهایی، رده بندی و فینال بود را قضاوت کنم.

وی در مورد ناداوری در بازی های المپیک اظهار داشت: ما دو بحث داریم یک ناداوری و یکی اشتباهات داوری، داور هم انسان است و می تواند یک سوت اشتباه بزند و یا جایگیری خوبی نداشته باشد. اینطور مسائل که اشتباه انسانی است به وجود می آید ولی اینکه بگوییم ناداواری به صورت عمد بود، به هیچ عنوان من در هیچ مسابقه ای ندیدم که این کار انجام شود.

رئیس کمیسیون داوران کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: داوری جزئی از کشتی است و ما اگر قوانین را بدانیم در خیلی از جاها به ما کمک می کند، مربیان و کشتی گیران نباید داوری را جدا از خودشان بدانند و داوران هم باید همیشه کنار تیم باشند و داور باید به تیم های کشتی کمک کند و خیلی جاها دانستن کامل قوانین می تواند رنگ مدال های ما را عوض کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار